Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är PM privata?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BlåbärsPutte Visa inlägg
    Det är klart jag läser svaren jag får. Dum fråga.

Du skriver att programmet ger en tilldelad e-adress som avsändare ("sätter en tilldelad e-postadress som avsändare").

Jag förstår inte varför jag får/ser samma adress (info @ precisensan.com) som avsändare i varje brev jag får från er.
    Frågan är besvarad.

/Admin
    Last edited by cjf; 2007-08-14, 23:06.
    /Admin
    admin@precisensan.com

Comment

Jag ska inte fråga mer, men jag förstår fortfarande inte dina svar.

På det företag jag jobbar har vi en adress: info@företagetsnamn.se. Det är en adress som ingår och erbjuds alla som "hyr/abonnerar". All post vi skickar från den adressen kan jag när som helst gå in och läsa.

Comment

Jag gör ett sista försök, sen stänger jag tråden för jag tror inte vi kommer längre.

Den adress du refererar till Blåbärsputte hanteras av en lokal e-postklient (dvs. ett e-postprogram i den dator du använder), och i denna lagras all skickad e-post i filer som är åtkomliga för alla som har tillgång till datorn. I det här fallet går dock inte den e-post som skickas via ett e-postprogram, utan det skickas centralt från servern av ett e-postprogram som är en del av forumets mjukvara.

Det är alltså ett program som inte administratören har kontroll över som skickar ut e-posten. Texten som skickas hämtas automatiskt från den användardata (i detta fall PM) som finns lagrad på forumet, inte heller denna data kommer administratören åt.

Det finns alltså INTE någon "skickat-mapp" som administratörer kan gå in och titta i, och på det viset komma åt användarnas PM.

Man kan välja att tro på denna förklaring eller inte. Tror man inte på den kan man som Bruce påpekat ovan avaktivera e-postutskicket genom en enkel inställning i kontrollpanelen.

________________________________________-

Jag har även rättat ett snavfel i ett av Bruces inlägg ovan, samt en fråga från Blåbärsputte som var en direkt följd av detta snavfel...

/cjf
        Last edited by cjf; 2007-08-14, 23:08.

Comment

Working...
        X