Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillströmning av nya medlemmar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tillströmning av nya medlemmar?

    Till Admin

    Skulle det visa sig att det dyker upp ovanligt många nya medlemmar och från hela landet kan en bidragande orsak vara ett av mina inlägg på vårt forum husbilskompisar.se.
    La in det i förmiddags och hitills är det 50 som varit där och läst.

    Farmors vas - Var kommer den ifrån?
    För något halvår sedan snubblade jag in på det här forumet.



    Precis en sån är en sida om gamla grejor.
    Jag tror att så gott som alla har någon pryl i gömmorna som man undrar var dom kommer ifrån och om dom har något värde.
    På det här forumet hittar du massor av hjälpsamma samlare som kommer med förslag, tips och råd.
    Jag hittade ursprunget till mina fina köksstolar som jag ärvt.
    Ursprung Småland, värde? Mycket lite :-(

  • #2
    Vi kan alla hjälpas åt med att få intresserade att komma till forumet, inte minst genom att länka svar på PES i olika grupper på Facebook. Så har jag gjort.
    Nu tror jag inte att de flesta registrerar sig, utan hämtar bara information.
    Men det går att se i en besöksstatistik som Admin, kan visa. Det har gjorts tidigare, men det är flera år sedan.

    Kan vi få se en ny?

    Comment


    • #3
      Så vitt jag vet kan V-bulletin bara visa användarstatistik.
      Mao antalet registrerade medlemmars besök på sidan per dygn.

      Vill du ha totala antalet besökare måste du koppla forumet till Google Analytics.

      Nu på morgonen var det 101 medlemmar som läst inlägget hos oss.

      Comment


      • #4
        Hallå Gomer,
        Kanonbra att några intresserar sig för PES fortlevnad, tack för ditt engagemang. Tror persoligen att antalet inlägg med med spännande prylar är avgörande för utvecklingen och då måste tittarna aktiveras, gå från besökare till medlemmar.

        Vill bara betona att registreringen är GRATIS, helt riskfri och faktiskt både enkel och snabb.
        Så välkomna alla tittar på den här tråden...
        So long....

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Gomer Swahn Visa inlägg
          Så vitt jag vet kan V-bulletin bara visa användarstatistik.
          Mao antalet registrerade medlemmars besök på sidan per dygn.

          Vill du ha totala antalet besökare måste du koppla forumet till Google Analytics.

          Nu på morgonen var det 101 medlemmar som läst inlägget hos oss.
          Hallå igen,
          En fråga om statistiken: Visar Google A alla besök på en viss tråd, dvs både gäster och medlemmar?
          Om svaret är ja bör väl morgonens 101 "medlemmar" inbegripa både gäster och medlemmar?
          So long...

          Comment


          • #6
            Statistiken

            Kim!

            Det jag hänvisar till är antalet registrerade medlemmar på vårt forum som läst just den här tråden.
            Totalt har vi mellan 3-400 registrerade användare per dag och ett par tusen unika besökare som inte är medlemmar.

            Anledningen att jag startade tråden beror på att ibland undrar man som admin varför man får en oväntad tillströmning av nya medlemmar.
            I vårt fall beror det ofta på en artikel i någon tidning eller liknande och då kan man se en lokal ökning.
            Om mitt inlägg i vårt forum ger någon effekt så borde den komma från olika delar i landet.
            Därför ville jag hjälpa admin att reda ut frågetecknen.
            Last edited by Gomer Swahn; 2014-06-23, 21:48.

            Comment


            • #7
              Hallå igen,
              Tack för klarläggandet, men för att citera Marc Twain: Det finns lögn, förbannad lögn och statistik.
              Eller äpplen och päron.
              Avser uppgiften antal personer eller antal besök? Det är en himla skillnad. Vill inte triskas men här på visas
              ju statistik i antal visningar och jag utgår från att det bygger på både både medlemmar och gäster.

              Tycker nog att vår Adm "Bruce" borde intressera sig för utan bra beslutsunderlag famlar man i blindo.
              So long....
              Kim

              Comment


              • #8
                Kim
                Vi har lagt upp det lite annorlunda på vårt forum.
                Vi kan t.ex. se vilka medlemmar som läst tråden.

                Tråden om PES har öppnats 120 gånger och besökts av 93 medlemmar

                Click image for larger version

Name:	Screenshot 2014-06-25 10.32.16.jpg
Views:	1
Size:	5,5 KB
ID:	554973

                Click image for larger version

Name:	Screenshot 2014-06-25 10.31.20.jpg
Views:	1
Size:	5,7 KB
ID:	554972

                Comment


                • #9
                  Hur jag strömmade till . . . . . . . . .

                  Hade hittat några objekt på Loppis, Röda Korset och Erikshjälpen som jag fallit för mest på grund av deras utseende och charm. Blev lite nyfiken så jag sökte på Google och hamnade på bilder av liknande föremål. På många var PES ursprung till bilderna och jag kom in den vägen. Kollade runt lite och beslöt mig för att gå med. Det finns ju många som besitter en oerhörd kunskap här på forumet.
                  Mitt första besök gällde en glasskål med hästmotiv, Rosice glassworks, Pattern No. 12532. Köpte den av en väninna.
                  'Barolac'.
                  Därefter har jag varit in och gluttat ett flertal gånger. Har fotat flera av mina inköp som jag kommer att lägga upp så fort jag fört över bilderna från telefon till USB-stick.
                  Hoppas på en trevlig och givande gemenskap!
                  S.Monica
                  Last edited by S.Monica; 2014-07-16, 20:37.

                  Comment

                  Working...
                  X