Vi är 5-10% som är inne på PEC som svarar på frågor övriga är gäster, Varför registrerar ni inte er och bidrar till alla frågor som dyker upp eller ställer frågor om egna prylar
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Regestera er ni gester
Collapse
X
-
Du verkar utgå ifrån att alla HAR kunskaper att dela med sig av och så tror jag inte att det är. Merparten vet antagligen ingenting om gamla ting utan hittar nog hit när dom googlar nåt intressant dom hittat på loppis eller fått ärva.
Med det sagt vill jag ge rosor och choklad och champagne till dom här på PES som tar sig tid att svara!
Last edited by Mollet; 2014-04-04, 10:50.
-
Njaa...
Hallå där ute,
Väldigt många har djupa kunskaper inom ett litet område, det är min erfarenhet. Men poängen med många medlemmar
är att det kommer fler frågor som ofta får kloka svar. Input kan man kanske säga. Output blir då svaren. Utan input, ingen output. Så funkar det.
Kan inte nog upprepas... MEDLEMSKAPET ÄR GRATIS och VÄNSKAP FÅR MAN PÅ KÖPET.
So long...
Comment
-
Funderar.....
Kan det inte vara så att "gästerna" redan är reggade medlemmar?
Jag tex loggar aldrig in förrän jag ska göra ett inlägg.
Om jag bara surfar/läser på sidan gör jag alltså det ologgad.
Och då uppfattas antagligen min närvaro som just gäst.
Eller?
mvh
Comment
-
Hallå Nobe,Ursprungligen postat av nobe Visa inläggVi är 5-10% som är inne på PEC som svarar på frågor övriga är gäster, Varför registrerar ni inte er och bidrar till alla frågor som dyker upp eller ställer frågor om egna prylar
Bra att du tar upp frågan, den har varit på tapeten tidigare. Vill gärna ha ett klarläggande. Menar du att av alla "tittare/besökare/gäster är det bara 5-10% som är registrerade medlemmar? Det låter väldigt konstigt i min öron.
So long...
Comment
-
Hallå,Ursprungligen postat av Harriboy Visa inläggVar och en gör som dom vill. Vara medlem eller inte är upp till var och en tycker jag.
Ja, vi lever i fritt land... tack och lov....
So long,,,
Comment
-
Exakt
Vill man svara på inlägg, gör man det, och vill man inte så gör man så. Enkelt.Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå,
Ja, vi lever i fritt land... tack och lov....
So long,,,
Comment
-
Hej
Är dagsfärsk medlem här på forumet.
Hittade hit via en smörask i porfyr.
När det gäller medlemmar, besökare, gäster på forumet vill jag bara berätta att den här fördelningen är inget unikt i forumvärlden.
Jag driver själv ett forum (ej inom samma område) med 3600 medlemmar och vi ser precis samma trend.
Vi har gjort en del åtgärder för att få folk att registrera sig.
För det första har man ett begränsat antal "klick" När dom förbrukats uppmanas man att registrera sig, även hos oss är det gratis.
Sedan visar vi inte alla ämnen för ej registrerade.
När det gäller att få folk att skriva på forumet är det lite svårare att få medlemmar att gå från mus till tangentbord.
Vi har löst det med lite olika tävlingar och Quiz. Får man folk att skriva sitt första inlägg via de kanalerna tror jag att halva slaget är vunnet.
Sedan är det bra med skriftliga instruktioner hur man gör ett inlägg, alla är inte så vana vid datorer.
Som sagt trevligt att hitta till er, kul med ännu ett ställe att besöka vid morgonfikat.
Gomer
Comment
-
Hallå Gomer,Ursprungligen postat av Gomer Swahn Visa inläggHej
Är dagsfärsk medlem här på forumet.
Hittade hit via en smörask i porfyr.
När det gäller medlemmar, besökare, gäster på forumet vill jag bara berätta att den här fördelningen är inget unikt i forumvärlden.
Jag driver själv ett forum (ej inom samma område) med 3600 medlemmar och vi ser precis samma trend.
Vi har gjort en del åtgärder för att få folk att registrera sig.
För det första har man ett begränsat antal "klick" När dom förbrukats uppmanas man att registrera sig, även hos oss är det gratis.
Sedan visar vi inte alla ämnen för ej registrerade.
När det gäller att få folk att skriva på forumet är det lite svårare att få medlemmar att gå från mus till tangentbord.
Vi har löst det med lite olika tävlingar och Quiz. Får man folk att skriva sitt första inlägg via de kanalerna tror jag att halva slaget är vunnet.
Sedan är det bra med skriftliga instruktioner hur man gör ett inlägg, alla är inte så vana vid datorer.
Som sagt trevligt att hitta till er, kul med ännu ett ställe att besöka vid morgonfikat.
Gomer
Välkommen,
Kul att du hakade in. Tänk vad en liten smörask kan ställa till med. Hoppas du finner dig tillrätta och får gott sällskap vid frukostbordet.
Som gammal avdankad reklamsnubbe sätter jag stort värde på de erfarenheter och idéer du skissar, jag har nämligen lärt mig att det inte finns någon evighetsmaskin, man måste faktiskt marknadsföra allt. Men marknadsföring kostar.
Tror att vår guru och adm, Bruce kallad, är intresserad av dina erfarenheter. Själv tror jag att alla fora mår bra av att signalera: Det här är kul och intressant, enkelt som fasen, gratis och på kunskaper blir man rik...
So long...
Comment
Comment