Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Logga in. Obekväm nyhet på äldre dar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Logga in. Obekväm nyhet på äldre dar...

    Hallå,
    Tillhör skaran som rätt ofta besöker detta forum och som ibland vill ta upp en gammal tråd, söka efter för ett inlägg och kanske komma med en kommentar.
    Då möts man av en oannonserad nyhet. Man måste logga in. Har lärt mig med åren att öppenhet, enkelhet och tillgänglighet
    är honnörsord för dialog inte bara på nätet. Så min enkla fråga är varför man som pesanier måste logga in och om det här krånglet kommit för att stanna?
    - Knällspik, brukar min hustru säga. Men när hon blir arg på någonting... då får jag logga in... man måste våga säga vad man tycker och tänker... vad tycker du Bruce?

  • #2
    Kan inte annat än att hålla med Kimmen (så har inte alltid varit fallet),
    i ETERBRUCET.....................

    Comment


    • #3
      Kan inte hålla bubblan...

      Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
      Kan inte annat än att hålla med Kimmen (så har inte alltid varit fallet),
      i ETERBRUCET.....................
      Hallå Snubben, Det tog en liten stund innan blå polletten trillade ner . Kul med lite brus för i en värld där alla tycker lika skulle varken du eller jag trivas. Enade vi stå... hur ska det gå? Tack för ditt stöd. So long

      Comment


      • #4
        Nu hänger jag inte med!!?? man har väl alltid loggat in! förklara gärna!
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #5
          Det här med inloggning har väl alltid förekommit när man söker eller vill kommentera nåt, och liknande. Eller?
          Kanske jag har fel?

          Och jag instämmer med Kimmen och Snubben att det är mycket irriterande.
          - - - - - - - - - -
          "För mycket av det goda är alldeles lagom."

          Comment


          • #6
            Problemet i ett nötskal...

            Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
            Nu hänger jag inte med!!?? man har väl alltid loggat in! förklara gärna!
            Hallå Äjht,
            Tack för att du engagerar dig i en fråga på gräsrotsnivå. På lekmannens sätt vill jag beskriva det som så:
            1. När jag svarade på ditt inlägg nu var jag tvungen att klicka på "svara med citat". Logga in var kommandot.
            Tidigare hade en liten ruta "svara" utan begäran om logga in.

            2. Om jag nu vill söka efter en gammal tråd kommer samma begäran om att logga in. Så var det inte för någon vecka sedan.

            3. Tillägg. Och när jag vill skicka det här inlägget dyker skylten upp igen: Logga in.

            Det är kanske inte så tidsödande och krångligt, men trist. Hoppas du förstår problemen.
            So long
            Kim

            PS. Ett annat irritationsmoment är det här med googelsökning när håller på skriva ett inlägg. Vips är det man skrivit borta och går inte att återskapa. Jag brukar försöka komma ihåg att spara utkastet.
            Last edited by Kim von Platen; 2014-01-13, 16:15.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
              Det här med inloggning har väl alltid förekommit när man söker eller vill kommentera nåt, och liknande. Eller?
              Kanske jag har fel?

              Och jag instämmer med Kimmen och Snubben att det är mycket irriterande.
              Hallå Lasse,
              Du bukar ha koll på läget, men faktum est, de små problem jag vill peka på är nyheter.
              Nytt eller gammalt, trist noterar jag i loggboken... so long...

              PS. För det här inlägget behövde jag varken logga in före eller efter,
              Last edited by Kim von Platen; 2014-01-13, 16:22.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                Hallå Äjht,

                PS. Ett annat irritationsmoment är det här med googelsökning när håller på skriva ett inlägg. Vips är det man skrivit borta och går inte att återskapa. Jag brukar försöka komma ihåg att spara utkastet.
                Ohoj!
                Tips, som jag tror jag tipsat om tidigare.
                Jag skriver alltid en "kladd" på Worddokument när jag gör lite längre inlägg och kommentar. Som jag sedan kopierar in i PES.
                - - - - - - - - - -
                "För mycket av det goda är alldeles lagom."

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
                  Ohoj!
                  Tips, som jag tror jag tipsat om tidigare.
                  Jag skriver alltid en "kladd" på Worddokument när jag gör lite längre inlägg och kommentar. Som jag sedan kopierar in i PES.
                  Tack Lasse Kik,
                  Trots gott gömme kommer jag ihåg tipset, men inte fasen ska det behöva vara på det här viset. Det blir lite kladdigt.
                  So long....

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                    Hallå Äjht,
                    Tack för att du engagerar dig i en fråga på gräsrotsnivå. På lekmannens sätt vill jag beskriva det som så:
                    1. När jag svarade på ditt inlägg nu var jag tvungen att klicka på "svara med citat". Logga in var kommandot.
                    Tidigare hade en liten ruta "svara" utan begäran om logga in.

                    2. Om jag nu vill söka efter en gammal tråd kommer samma begäran om att logga in. Så var det inte för någon vecka sedan.

                    3. Tillägg. Och när jag vill skicka det här inlägget dyker skylten upp igen: Logga in.

                    Det är kanske inte så tidsödande och krångligt, men trist. Hoppas du förstår problemen.
                    So long
                    Kim

                    PS. Ett annat irritationsmoment är det här med googelsökning när håller på skriva ett inlägg. Vips är det man skrivit borta och går inte att återskapa. Jag brukar försöka komma ihåg att spara utkastet.
                    Jag provade precis och jag behöver inte logga in för att besvara ett citat, kan det vara så att du loggat ut någon gång, sedan loggat in igen och glömt klicka i "kom ihåg mig"-boxen? För så länge den är i iklickad så är jag alltid inloggad tills jag loggar ut och behöver då aldrig logga in för att göra något på sajten.

                    Comment


                    • #11
                      Jag klickar alltid i "kom ihåg mig" rutan, men det är bara alltför sällan jag blir ihågkommen,
                      oftast blir jag bortglömd och det känns aldrig kul, förstår ej hur DEN kan glömma mig, jag
                      som är inne så ofta.

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                        Jag klickar alltid i "kom ihåg mig" rutan, men det är bara alltför sällan jag blir ihågkommen,
                        oftast blir jag bortglömd och det känns aldrig kul, förstår ej hur DEN kan glömma mig, jag
                        som är inne så ofta.
                        Tillåter du cookies? Funktionen fungerar bara om din dator tillåter att hemsidan "kommer ihåg" dig.

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Jung_Kee Visa inlägg
                          Jag provade precis och jag behöver inte logga in för att besvara ett citat, kan det vara så att du loggat ut någon gång, sedan loggat in igen och glömt klicka i "kom ihåg mig"-boxen? För så länge den är i iklickad så är jag alltid inloggad tills jag loggar ut och behöver då aldrig logga in för att göra något på sajten.
                          Hallå Jungman,
                          Nej, jag har nog aldrig loggar ut, däremot var tvungen att logga in nu. Visserligen kommer darorn (?) ihåg min kod, men det jag vill peka på att detta är något ganska nytt. Nu ska vi se vad som händer när jag skickar....
                          .....Det gick bra utan att logga in. Mysko?
                          So long...

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                            Hallå Jungman,
                            Nej, jag har nog aldrig loggar ut, däremot var tvungen att logga in nu. Visserligen kommer darorn (?) ihåg min kod, men det jag vill peka på att detta är något ganska nytt. Nu ska vi se vad som händer när jag skickar....
                            .....Det gick bra utan att logga in. Mysko?
                            So long...
                            Det är precis som nämnts ovan: Om man någon gång klickat i "kom ihåg lösenordet" eller dylik ruta, kan göras lite i förbifarten, så kommer datorn alltid logga in dig när du går till sidan. Detta krävs för att göra inlägg eller skriva nya ämnen. Du kanske raderat historik eller tömt cachen på din dator (det minne som lagrar dessa uppgifter)? Då kommer du behöva logga in igen. Annars kanske det helt enkelt är så att din dator beter sig som både folk och maskiner gör mest, lite hur som helst....

                            Comment

                            Working...
                            X