Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pes profil....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pes profil....

Hallon Bruce,
    Som oombedd och obetald konsult vill jag ge dig rådet att att dela upp forumet i interna och externa spörsmål.
    För en marknadsförare försöker ofta se en produkt/tjänst i kundens perspektiv och det man som ny besökare idag möter är en lång rad interna policyfrågor (ibland med tråkigt tonfall).
    Det blir PES profil, ansikte, och anseende. Tror i och för sig att det på sikt är bra med intern debatt, men ack, just nu rekommenderar jag inga vänner att besöka skutan.
    Så mitt råd är att dela upp den där inledande sidan, hur knepigt och kostsamt det kan vara vet jag inte, men det skulle lyfta PES prolil och samtidigt hålla dörren öppen för välgörande och konstruktiv debatt. Nästan alla som gör sin röst hörd gillar PES . So long...
    Kim

Jag ikke förstå. Men jag ikke vara Bruce så det kanske inte gör något.

Comment

Ja, jag har också svårt förstå... Vad som egentligen föranlett ditt inlägg von Platen och hur du menar det borde vara istället. Jämfört med många andra här kan jag nog betecknas som en sällanbesökare eller i vart fall en klar sällanskrivare och läser mycket få av trådarna, men om det förekommer "en lång rad interna policyfrågor (ibland med tråkigt tonfall)", så avskräckande att du helst inte överhuvudtaget vill låtsas om forumets existens för dina vänner, tycker jag att jag borde minnas dem. Visa gärna på exempel!

Comment

Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
        Ja, jag har också svårt förstå... Vad som egentligen föranlett ditt inlägg von Platen och hur du menar det borde vara istället. Jämfört med många andra här kan jag nog betecknas som en sällanbesökare eller i vart fall en klar sällanskrivare och läser mycket få av trådarna, men om det förekommer "en lång rad interna policyfrågor (ibland med tråkigt tonfall)", så avskräckande att du helst inte överhuvudtaget vill låtsas om forumets existens för dina vänner, tycker jag att jag borde minnas dem. Visa gärna på exempel!
        Hallon,
        Förbryllad? Du får gärna kalla mig Kim, själv tilltalar jag aldrig en person med efternamn. Ren hyfs.
        Jo, jag rekommenderat PES till ett stort antal vänner, bl a experterna på Antikrundan och många samlare, några antikhandlare. Många har svarat; nej, det är mest tjafs mellan medborgarna, det är inget kul att titta på. (Och ganska få spännande saker att att på). Men då kan väl du lägga in några, brukar jag svara.

Därför är min enkla tanke att dela upp forumet i två delar så att nykomna vänner slipper sånt här tjafs
        So long...
        Kim

Comment

Jaha, jag tror jag förstår nu.............
          Ett Forum för eliten och ett för sk...n.
          Gör Du uppdelningen själv då Kimmen,
          ja så det blir rätt menar jag förstås.
          Säg nu inte att det var detta Du menade,
          bättre kan Du allt.
          Jag efterlyser alltså en liten guide till hur
          Du tänker Dig denna uppdelning..........

Comment

Har vi inte redan en sådan uppdelning? Forumet Om PES är väl till för interna frågor och support, eller har jag missuppfattat saken? Jag tycker nog att det faktiskt är bra som det är - för en gångs skull. Vad som behövs är lite mer fart i de andra ämnesfora så det händer någonting. Av förklarliga skäl har jag inte så mycket tid att posta just nu men jag är påkopplad nästan jämt. Jag prenumererar på 96 trådar och ändå kan det gå dagar utan att det händer något. När någon diskussion som engagerar många pågår blir det däremot liv i luckan. Inte bara de pratsamma blir aktivare men även tysta medlemmar läser och funderar. Jag tror att största problemet är mångfalden vilken kan göra vissa ämnen ogenomträngliga med dagens tidsbrist. Tyvärr så har jag ingen lösning att föreslå.

Vad jag egentligen försöker säga är att det skulle bli mycket roligare och intressantare om fler kommenterade det de såg. En uppdelning på vi och de skulle nog inte hjälpa...
            Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

Comment

Kan vi mötas Lorry...?

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
              Jaha, jag tror jag förstår nu.............
              Ett Forum för eliten och ett för sk...n.
              Gör Du uppdelningen själv då Kimmen,
              ja så det blir rätt menar jag förstås.
              Säg nu inte att det var detta Du menade,
              bättre kan Du allt.
              Jag efterlyser alltså en liten guide till hur
              Du tänker Dig denna uppdelning..........
              Hallon,
              Svar: Någonting i den här stilen:http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&...46751780,d.bGE

So long...

Comment

Självklart möts vi återigen Kimmen, men inte på Lorry, utan........

Comment

Hallå Snubben,
                  .... rolling home... härlig text... so long...
                  Kimmen

Comment

svårförståelig kritik från Kim
                    någon/några ifrågasätter undrande: vad menar du?
                    Kim kommer tillbaka med ett Youtubeklipp
                    uppmaning till alla män att “daska kvinnor på rumpan”?
                    Och jag som trodde att vi seriöst skulle diskutera PES
                    och inte retirera med lustigheter
                    Kims vänner – “experterna” – klagar på att det är ganska få spännande saker att titta på
                    och i “experternas” värld brukar stort ekonomiskt värde ofta vara spännande
                    men om man bara letar ekonomiskt värde så missar man många vackra/underbara saker
                    allt är inte pengar men det vet inte “experterna”
                    och så rullar vi vidare som ingenting har hänt
                    Har någon blivit klokare av denna tråd? Knappast!
                    men budskapet är att vi alla ska sluta med “sånt här tjafs”
                    tyvärr kan jag inte komma på några bra skämt (eller Youtubeklipp)
                    men en dask på rumpan kan ni få, grabbar!

Och vad kan jag förvänta mig för svar på mitt inlägg?
                    Ja, att jag troligen behöver minst 5 skämt och en dask på rumpan!!

Comment

Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                      svårförståelig kritik från Kim

Har någon blivit klokare av denna tråd? Knappast!
                      men budskapet är att vi alla ska sluta med “sånt här tjafs”
                      tyvärr kan jag inte komma på några bra skämt (eller Youtubeklipp)
                      men en dask på rumpan kan ni få, grabbar!

Och vad kan jag förvänta mig för svar på mitt inlägg?
                      Ja, att jag troligen behöver minst 5 skämt och en dask på rumpan!!
                      Inga daskar eller skämt alegni, jag måste erkänna att jag inte tittade på Kimmens
                      "Lorry"-inslag. Jag la in ett "försoningsinlägg" utan att först ha tittat på föregående
                      videoklipp, ja jag skäms för detta............
                      Som försvar ber jag att få anföra en känsla av att vi var på väg mot vägs ände,
                      jag och Kimmen, vilket vore väldigt tråkigt eftersom han är en stor tillgång,
                      både för PES i stort och för mig själv personligen.
                      Efter att ha sett Lorryklippet så håller jag helt och hållet med Dig. Inlägget är
                      svårt att förstå, för att inte säga obegripligt. Känns som att Kimmen måste få
                      en chans att förklara sig.
                      Jag är ingen sk machokille och har inga som helst behov av att förminska kvinnor,
                      därför undanber jag mig dasken i rumpan

Comment

Kan det inte tänkas att Kim var ute efter en av slutreplikerna: "Jag tänkte inte på det."?
                        Ett oavsiktligt stavfel gör ofta ett skämt dubbelt så roligt...

Comment

Hej.

Jag är väl inte till något gagn för detta eminenta forum, tyvärr, mina kunskaper är allt för begränsade i denna värld.
                          Ändå tycker jag att det är kul och jag tittar in här varje dag för att försöka lära mig något nytt. Sedan till ämnet i denna tråd:
                          Jag måste nog hålla med Kimmen om att i vissa trådar och då och då tycker jag att tonen kan bli både hård och onödigt sakastisk över andra medlemmars åsikter och tyckande. Vad detta beror på tror jag är av samma syndrom som vissa ungdomar sysslar med på Facebook. Det är väldigt lätt att sitta mer eller mindre anonym hemmavid och ha åsikter om andra än att se dom i ansiktet på riktigt, för då krävs det lite mer kurage att spela besserwisser och klämma till en människa.
                          Den typen av diskussioner kan man väl ta genom ex. privata meddelanden istället för att fläka ut dom på ett forum som detta.
                          Tack för ordet.

Mvh. Urban, med en önskan om frid.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                            Jag är ingen sk machokille och har inga som helst behov av att förminska kvinnor,
                            därför undanber jag mig dasken i rumpan
                            Ursprungligen postat av Bizan Visa inlägg
                            Kan det inte tänkas att Kim var ute efter en av slutreplikerna: "Jag tänkte inte på det."?
                            Ni missförstår mig, sketchen är kul, det är ju en klassiker det här med "jag tänkte inte på det" så oroa er inte. Jag tar det inte som förminskande av kvinnor. Jag reagerar inte på sketchen i sig. Så låt inte detta bli en sexistisk diskussion för jag vet att Kim inte menar det så.

Hinner inte skriva mer nu, har precis kommit hem, är hungrig och måste få något i mig. Men missförstå mig inte, och låt inte detta spåra ur, och till Kim säger jag, snälla missförstå inte mitt inlägg. Jag har inget emot Youtubeklippet som du la in.

Comment

Lorry ÄR kul och Kimmen menade SÄKERT bara, "tänkte inte på det". Det var bara (som jag ser det)
                              ett litet olyckligt val av Lorry-klipp eftersom tråden handlade om att det är för mycket tjafs på PES.
                              Det blir ju lätt att dra slutsatsen att det är tjejerna med sina hormonstormar som står för tjafset.
                              Kanske ska man inte bry sig utan bara "vila i frid", men tyvärr är jag en alltför orolig själ för det.

Comment

Working...
                              X