Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bildverifiering

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Bildverifiering

Jag har aldrig fattat poängen med bildverifiering, dvs att skriva in tolkningen av deformerade bokstäver/siffror, i rutan för att komma vidare i sökning av visst ämne/författare på det här forumet. Sak samma med Tradera, om man vill komma i kontakt med säljaren för frågor kring ett auktionsobjekt.
    Dessutom, synskadade, som min sambo, har mycket svårt att tolka sånt och översätta till den riktiga lösningen. Belöningen blir att komma vidare.
    Rent larv, tycker jag.
    Vad tycker ni?

Det är för att inte s.k. "programrobotar" skall kunna komma in på dessa sidor.
    En säkerhetsåtgätd med andra ord. Bra tycker jag.
    Synd bara att det innebär problem för vissa.
    Last edited by Kecke; 2007-01-19, 18:35.

Comment

Säga vad man vill om Artificiell Intelligens, men åtminstone i ett sammanhang funger det oerhört mycket långsammare än den mänskliga hjärnan och det är att tolka bilder. Det är därför det är en vanlig spärr att ha en interaktiv bildtolkning som mellanled innan man kommer åt informationen. På det sättet slipper man att info blir "stulet" av robotar på internet/lastar ner servrarna med informationshämtningar.

Håller med om att det är knepigt ibland. Men ärligt talat skyddar det sällan användaren, utan enbart ägaren.

Comment

På så sätt. Ni menar alltså, frågar datoramatören, att det är därför det inte finns cahelagrade ämnesrubriker från PES, att hitta när man googlar runt t ex? En del inlägg från AP stöter jag på ibland. Är det det som är skillnaden? Men hur kommer det då sig att exempelvis "Jättevacker Nittsjövas" från Tradera hittas på Google?
        Ändock - försök ändra bakgrunden, så att den blir mer lättläst, och det har Tradera tagit fasta på, det sista halvåret. Ta och jämför. Nu smälter texten ihop med färgerna i bakgrunden. Detta är genererat via min sambo.

Comment

Bildverifiering vid sökning krävs endast om man inte är inloggad.

Sökrobotarna är flitiga gäster på forumet och tankar ner all information. De behöver inte använda sig av sökfunktionen.
          Googla exempelvis på "emalox" så dyker där upp inlägg från PES.

En fördel med arkivet på PES är att alla inlägg sparas och m.a.o är sökbara.

/Admin
          /Admin
          admin@precisensan.com

Comment

Aha, Då förstår jag. Tror jag.
            Internetvärlden är allt bra konstig ibland...
            Tack för besked!

Comment

Jaha, finns det bildverifiering här också? Jag kör alltid inloggat...

Comment

Om man måste gå i försvarposition - den här gången ville jag snabbsöka efter boktipset om Tord Gyllenhammars häfte om Percy, och stötte på denna patrull. Så det blev att söka upp och ner i rubrikerna manuellt efter den istället.
                Det är inte alltid man känner för att ge något i svar, utan läser bara vad som kommit in, undan för undan. Så gör nog många medlemmar här.
                Nytt krut har fyllts på, efter förra årets stiltje, och det blir nog fler inloggningar framöver från min sida, Peter.
                Sedan är det inte logiskt att man faktiskt måste vara inloggad på Tradera, för att kontakta en säljare. Helt tvärtom alltså!
                Med det tror jag att ämnet är uttömt?

Comment

Bildverifieringen är nu avstängd.
                  Hoppas det underlättar.

/Admin
                  /Admin
                  admin@precisensan.com

Comment

Working...
                  X