Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tycker du om det ”nya” PES?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag har inte testat jättemycket, det jag sett verkar ganska okej. Jag hittar fortfarande en mix av svenska och engelska i rubriker och så, men det mesta verkar funka. Jag måste dock testa lite mer, vissa saker ser man ju inte heller förrän efter ett tag, man märker om det inte funkar...
    http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

• Svar önskas...

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå.
      ??????? Och vad är skillnaden mellan "Hare vatt nåt?" och "Nya inlägg"? So long...
      Engelska eller svenska spelar ingen större roll för mig, dataspåket är obegripligt i båda fallen. Men viss nivå på ordval kan man förvänta sig. Elle hajja ja inge? So long...

Comment

• Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
        Har jag vant mig vid färgen eller är det oranga lite nedtonat nu? Det känns inte så "in your face" som igår.
        Idag känns färgen runt om mera arbetsam. Inbillar jag mig eller är den starkare idag?
        Gud gjorde några perfekta huvuden,
        resten satte han hår på.

Comment

• Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Hur kommer man till länkarkivet?
          Länkarkivet stängdes av för en tid sedan då det krånglade. Eventuellt kommer det att återuppstå i ny skepnad.
          /Admin
          admin@precisensan.com

Comment

• Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
            ...
            Däremot störs jag kraftigt av "nystavningar", såsom "Hare vatt nåt?" och "Myina album", vilket jag tycker ser mycket oseriöst och otrevligt ut.
            Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
            Jag har inte testat jättemycket, det jag sett verkar ganska okej. Jag hittar fortfarande en mix av svenska och engelska i rubriker och så, men det mesta verkar funka. Jag måste dock testa lite mer, vissa saker ser man ju inte heller förrän efter ett tag, man märker om det inte funkar...
            Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
            Engelska eller svenska spelar ingen större roll för mig, dataspåket är obegripligt i båda fallen. Men viss nivå på ordval kan man förvänta sig. Elle hajja ja inge? So long...
            Jobbar fortfarande med översättningarna men tar det i omgångar då det är ett omfattande arbete. Ibland blir det fel (Myina t ex) och någon gång försöker jag lätta upp det hela med lite lustigheter. Jag ska sluta med det.

Skillanden mellan ”Nya inlägg” och ”Hare vatt nåt” är att under den sistnämnda kan det dyka upp saker som kalenderhändelser och andra saker från funktioner som ännu inte är aktiverade.
            /Admin
            admin@precisensan.com

Comment

• Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
              Jag får oftast text som är märkliga bokstäver i,
              på min bild ligger en Google list över PESrutan, har alla den,
              jag får klicka på krysset till höger där för att få riktig text,
              så nästa gång jag öppnar ett nytt inlägg då får jag kryssa där på nytt,
              det är ett jäkla klickande.
              Hirvi
              Listen från google är inget som vi kan påverka och har inte med uppdateringen att göra.
              /Admin
              admin@precisensan.com

Comment

• Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                Var i9nne på privata meddelanden och där var färsättningen visa text inte kul!
                Ska åtgärdas.
                /Admin
                admin@precisensan.com

Comment

• Bifoga bilder...

Hallå där ute,
                  Det knepiga är varken färg eller ordval utan svårigheten att snabbt kunna redigera och bifoga bilder.

Då funkade det ganska bra att lägga in bilderna/bilagorna på skrivbordet och sedan importera i rask följd. Lite trassilgt när man inte kunde idientifiera, läs kolla vad man vill ha med.

När jag nu skall importera/bifoga kommer en taskig bild av mina dåligt redigera album upp, till största delen i form av frågetecken. Sedan skall man klicka hit och dit. Ja, man blir ett frågtecken.

Vore bra om någon med pedagogisk läggning la upp en enkel och lätfattlig manual. Gör så här, gärna i punktform.

So long...
                  Last edited by Kim von Platen; 2011-03-08, 10:52.

Comment

• Håller fullständigt med om att datumformatet bör vara enligt svensk standard ÅÅ-MM-DD, sen vore det ju finemang om tiden någon gång kunde bli rätt också men det kanske är webbhotellet som har fel tid?
                    En sak som varit knasig för mig även innan uppdateringen är att jag måste logga in varje gång, på andra forum slipper jag det.

Comment

• Ursprungligen postat av Wanja Visa inlägg
                      Håller fullständigt med om att datumformatet bör vara enligt svensk standard ÅÅ-MM-DD, sen vore det ju finemang om tiden någon gång kunde bli rätt också men det kanske är webbhotellet som har fel tid?
                      En sak som varit knasig för mig även innan uppdateringen är att jag måste logga in varje gång, på andra forum slipper jag det.
                      Datumformatet är ändrat till europeisk standard.
                      Tiden går rätt om du har ställt in din tidszon i din kontrollpanel under ”Allmänna inställningar”.
                      Att inloggningen kan strula efter en uppdatering är ganska vanligt och varierar från användare till användare och har att göra med den webbläsare och inställningar man använder. Det brukar justera sig efter ett tag.
                      /Admin
                      admin@precisensan.com

Comment

• Kollade tidzonen och den var redan inställd på GMT +1, nu visas dock tiden rätt vilket den inte gjort förut.
                        När det gäller inloggningen så har det alltid varit så, det lär inte bero på mina inställningar eller min webbläsare eftersom det funkar på andra webbplatser. Det finns ett ställe till där jag måste logga in varje gång och det är kattforum.se =)
                        Last edited by Wanja; 2011-03-07, 22:50.

Comment

• Jag röstade för att det var bättre förr men måste säg att jag har vant mig vid det nya ganska snabbt

När man gör en så stor förändring så får man nog räkna med lite inkörningsproblem i början!
                          Loppisadiktus

Comment

• Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
                            någon gång försöker jag lätta upp det hela med lite lustigheter. Jag ska sluta med det.
                            Nej, sluta inte med det. Lite skoj måste man väl få ha.

Comment

• Jag börjar också att vänja mig lite smått. Men i går kväll ganska sent så satt jag och gick igenom alla trådar Helt plötsligt blev all text otroligt liten Jag klarade inte att läsa den. Fick starta om och logga in igen då vart det normalt.
                              DG

Comment

• En petitess kanske!

Smileys, om de nu skall komma till användning, bör få klarare, starkare färger.

Eller?

Gärna olika färger, som tidigare.

Eljest är jag hittills helt nöjd med det nya.
                                Allting brukar ju vara lite besvärligt i början. Men det går bättre för var dag.

Bra "jobbat" Admin & Co.

/Lars
                                - - - - - - - - - -
                                "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

Working...
                                X