Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tycker du om det ”nya” PES?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

1.) Låter kanske lite egenkärt... men jag saknade åsynen av min egen avatar när jag loggat in.

2.) När jag klickar på knappen "+Svara på ämne" händer endast att en textmarkör uppstår i fältet "Snabbsvar"...?

3.) I skärmbilden för "Your message" tycker jag att smiley- och postikonerna ser alldeles för små och intetsägande ut.

Comment

Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
      1.) Låter kanske lite egenkärt... men jag saknade åsynen av min egen avatar när jag loggat in.

2.) När jag klickar på knappen "+Svara på ämne" händer endast att en textmarkör uppstår i fältet "Snabbsvar"...?

3.) I skärmbilden för "Your message" tycker jag att smiley- och postikonerna ser alldeles för små och intetsägande ut.
      1. Teknikerna jobbar på att ordna så du ska få din avatar. Det lilla program som användes till den funktionen fungerade inte med senaste uppdateringen.
      2. Har noterat detta. Som det ser ut nu måste man gå ett steg ner och välja ”Gå till avancerad”. Ska kolla upp om det finns en bättre lösning.
      3. Ska kolla om det går att ordna.
      /Admin
      admin@precisensan.com

Comment

Testar bara att ladda upp en bild.
        Bifogade filer
        I’m a real mean bitch!

Comment

Hallå, laddade min första bild på "nya" PES, inte har det blivit enklare, snabbare?, det får framtiden utvisa.
          Hur är det nu, kan man redigera sina album, flytta bilder etc?

Comment

Ha, ha! Nu är jag inne och kommenterar igen!
            Ser att fotoalbumen, som medlemmarna inklusive mig själv lagt upp,
            ser lite huller om buller ut. Särskilt om man skrivit en bildtext till fotot.

Comment

Jag postade två inlägg med 5 resp 2 bilder i tråden nedan och ordningen på bilderna verkar bli högst slumpartad.

Comment

Diskrepansen mellan tunn text och bleka menyer kontra stark orange ram gör det svårt att läsa och med blicken navigera genom forumet. Jag är inte nöjd med nya layouten.
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
                  Det verkar som om typsnittet är ändrat. Ska kolla upp om jag kan justera det.
                  ”Breven” ska inte finnas med i den slutliga designen.
                  Den orangea färgen får ni dessvärre leva med då den ska korrespondera med hemsidan: http://www.precisensan.se/hej.html
                  Själklart skall det vara ORANGE men det är fel nyans om man jämför med både bloggen och hemsidans orangea färg som är mycket skönare för ögat att vila på

Layoten är mycket renare och klarare på dessa sidor vilket gör det mycket mer lättöverskådligt. Just nu får jag migränkänningar på nya layoten

Comment

Orange text på orange botten klarar jag inte av med mina ögon.
                    Jag har också svårt att läsa vilka inlägg som är nya och vilka som är gamla.
                    Gärna svart text om jag får välja. Även den vita texten på orange botten är svår ex "skicks svar"
                    DG

Comment

Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
                      Själklart skall det vara ORANGE men det är fel nyans om man jämför med både bloggen och hemsidans orangea färg som är mycket skönare för ögat att vila på

Layoten är mycket renare och klarare på dessa sidor vilket gör det mycket mer lättöverskådligt. Just nu får jag migränkänningar på nya layoten
                      Jag ser att det är en skillnad i nyans. Den är något mörkare och samtidigt skarpare på hemsidan. Så ska det inte vara.
                      Layouten på de två andra sidorna är med naturnödvändighet renare. Ett forum av denna typ har så mycket text och funktioner att det är svårt att få en lugn layout. Vi har försökt hålla en enhetlig färgskala och den slutliga designen kommer att vara något lite annorlunda än denna.
                      Sedan handlar det om vanan. Just nu far blicken kors och tvärs efter som allt är nytt. Om några dagar kommer ingen ihåg hur det gamla forumet såg ut.
                      Men vi jobbar med att finjustera efter hand och hoppas att det blir till det bättre i slutändan.
                      /Admin
                      admin@precisensan.com

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                        Orange text på orange botten klarar jag inte av med mina ögon.
                        Jag har också svårt att läsa vilka inlägg som är nya och vilka som är gamla.
                        Gärna svart text om jag får välja. Även den vita texten på orange botten är svår ex "skicks svar"
                        DG
                        Kontrasten ska ökas på den bruna texten på den orange bakgrunden.
                        Färgsättningen är likartad jämfört med den gamla designen där det också var vit text på orange botten. Den stora skillnaden här är ny disponering samt en kraftigare orange botten.
                        Som jag nämnde i ett tidigare svar är den stora omställningen ovanan, men vi jobbar på tydligheten samt undersöker också att öka storleken på texten generellt.
                        /Admin
                        admin@precisensan.com

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                          Blir säkert bra efter en tillvänjningsperiod.
                          La in ett nytt ämne med bilder. Tog lite tid med bilderna innan jag hajade hur att göra.
                          Bilder och text hamnade lite utanför centrum. Inte bra att behöva flytta text och bild i sidled för att se helheten.
                          Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
                          Tycker också att det synd att man inte ser hela bilden inom "sin egen ram".
                          Kan det vara så att man måste anpassa bildstorleken (förminska bilden) som man fick göra tidigare?
                          Gör en test här så får vi ser hur det går?
                          Bildhämtning en aning "bökigare" än tidigare.

Bildstorlekar. 85,9 och 61,1 KB.
                          Undersöker möjligheten till automatisk justering av storleken alternativt att bilderna öppnas i ett bildfönster när man klickar på dem för att se dem i full storlek.
                          /Admin
                          admin@precisensan.com

Comment

Hallå,
                            Svart på vitt har alltid varit bäst. Lättast att läsa, enklast att finna. Att sätta lite färg på rubrikerna brukar man använda för att dra uppmärksamhet åt något nytt och spännande. Inte i en överskådlig orientering. Bort med 60-talets brandgula färg i typografin och om dekoren vill jag inget säga... so long.

Comment

Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
                              Undersöker möjligheten till automatisk justering av storleken alternativt att bilderna öppnas i ett bildfönster när man klickar på dem för att se dem i full storlek.
                              Apropå storlek bifogar jag en skärmdump sedd i skärmupplösning 800 x 600 - se den storstilta raden nära mitten...
                              Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
                                Apropå storlek bifogar jag en skärmdump sedd i skärmupplösning 800 x 600 - se den storstilta raden nära mitten...
                                Nu förstår jag inte vad du är ute efter.
                                /Admin
                                admin@precisensan.com

Comment

Working...
                                X