Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ämnesmoderatorer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Info: Ämnesmoderatorer

Vårt forum har vuxit enormt under åren och är idag en fantastisk informationskälla för alla med ett intresse för antikt, kuriosa och formgivning.
    Mängden information är så stor att den blir svåröverskådlig och allt nytt som kommer till är även det svårt att överblicka.

Vi har därför utsett ett antal ämnesmoderatorer vars uppgift är att märka trådar där föremål blivit identifierade på detta sätt [ID: Formgivare, tillverkningsår, etc]. De kan också flytta trådar till rätt rubrik samt sammanfoga trådar. Ämnesmoderatorerna har INTE till uppgift att lösa dispyter, agera poliser eller domare.

Nedan hittar du vilka medlemmar som är ämnesmoderatorer och för vilket ämne. Vi behöver fler som är intresserade att hjälpa till att administrera vårt forum. Höra av dig om du är intresserad eller vill föreslå någon medlem.

Keramik & Porslin
    simco
    Gideon
    Kaptenen

Mineraler, metaller & smycken
    Kaptenen
    /Admin
    admin@precisensan.com

Jag tycker att det är en bra idé, och ännu bättre om de identifierade kan hamna i en egen kategori liknande det systemet de har på glassmessages.com. Jag ser inga gigantiska vinster i överskådlighet om man bara lägger till den föreslagna informationen i ämnesrubriken.

MvH
    Emil

Comment

Lösningen som används på glassmessages.com har diskuterats. Det är en variant som lämpar sig väl för ett smalare forum och kräver ganska hård moderering för att fungera.
      Men faller det väl ut med systemet med ämnesmoderatorer så kan vi ta upp det till förslag igen.

Ursprungligen postat av Emil Brannstrom Visa inlägg
      Jag tycker att det är en bra idé, och ännu bättre om de identifierade kan hamna i en egen kategori liknande det systemet de har på glassmessages.com. Jag ser inga gigantiska vinster i överskådlighet om man bara lägger till den föreslagna informationen i ämnesrubriken.

MvH
      Emil
      /Admin
      admin@precisensan.com

Comment

Måste ge en eloge till de tre nya ämnesmoderatorerna för att de ställer upp. Att det dessutom är dessa tre tungviktare, gör det inte sämre. Riktigt bra.
        (jag menar inte er fysiska vikt, den vet jag inget om )
        Pes är mitt google.

Comment

Medlemmen Maria är nu ämnesmoderator under rubriken ”Glas”
          /Admin
          admin@precisensan.com

Comment

Hallå Bruce,
            Bra med ordning på torpet. Föreslår Prylsnubben för chatterkanalen och P-son är självskriven som keramikexpert. So long...

Comment

Våra ämnesmoderatorer behöver hjälp med att hitta trådar med identifierade föremål. Om du ramlar över en sådan tråd så anmäler du det genom att klicka på den röda flaggan bredvid ett inlägg så får moderatorerna ett meddelande om detta.
              /Admin
              admin@precisensan.com

Comment

Samtidigt kanske man kan uppmana alla att inte lägga in flera förfrågningar i samma ämne. En pryl i taget ger vettigare ID taggar.

MvH
                Emil

Comment

Ursprungligen postat av Emil Brannstrom Visa inlägg
                  Samtidigt kanske man kan uppmana alla att inte lägga in flera förfrågningar i samma ämne. En pryl i taget ger vettigare ID taggar.

MvH
                  Emil
                  Det är en bra synpunkt som kan gälla som en allmän uppmaning.
                  Moderatorerna delar i vissa fall upp trådarna om det behövs.

Tack för alla rapporteringar Emil. Nu har de fått något att bita i.
                  /Admin
                  admin@precisensan.com

Comment

Ordning å reda (löning på fredag!)

MvH
                    Emil

Comment

I egenskap av superanal gnällfarbror på 32 jordsnurr skulle jag vilja be ämnesmoderatorerna att använda "brackets" [ ] istället för parentes för ID-taggen.

MvH
                      Emil

Comment

Så ska det förstås vara. Men jag hittar inte att det har gjorts fel någonstans. Upplys gärna.
                        /Admin
                        admin@precisensan.com

Comment

Det kanske bara var en som blev "fel", jag kastade bara ett snabbt öga.

MvH
                          Emil

Comment

Vilket superjobb de nya moderatorerna gör, det är redan mer överskådligt! Tack!

Comment

Working...
                            X