Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antiknyheter via RSS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Antiknyheter via RSS

Vi prövar just nu en ny funktion och service på forumet: RSS-genererade nyheter.

Under "Öppna frågelådan" finns ett nytt underforum med namnet "About:Antiques". Där kommer med jämna mellanrum att komma upp blänkare om nyheter och artiklar på en sida som heter just "About:Antiques".
    När vi installerade det hela idag så rasslade det in 10 rubriker på en gång. Så kommer det inte att vara framledes.

Vi tar gärna emot synpunkter på detta försök.
    Vet ni andra bra sidor med RSS-flöden så får ni gärna tipsa om dem med.

/Admin
    Last edited by Bruce; 2007-01-01, 17:16.
    /Admin
    admin@precisensan.com

Vill du inte se RSS-inläggen?

Det är lätt ordnat!
    Fortsättningsvis kommer de att vara postade av användaren RSS (precis som det här inlägget". För att slippa se inlägg av RSS klickar du på användarprofilen och sedan på "Lägg till RSS på din ignoreralista". Klart!
    OBSERVERA! Inläggen från RSS är automatiskt genererade via externa RSS-flöden.

Comment

Jag hoppas det ger er massor av intäkter åt PES! Om inte: ta genast bort tjänsten och sätt en generell länk till about:antiques så får den som vill gå in där och leta på egen hand. Jag är allmänt skeptisk åt "nyheter" som en reklamfinansierad sajt väljer ut...

Comment

Tyvärr... "RSS är administratör och du har inte tillåtelse att ignorera denna"....
        Men oavsett om jag ignorerar eller inte så kommer jag väl att se att RSS har gjort inlägg när jag begär "visa nya"?

Comment

Vi får inte ett öre för detta. Forumet genererar överhuvudtaget inte några inkomster.

Att vi länkat till "About:" beror på att vi vill pröva funktionen och ännu inte hittat några bra sidor som har RSS-flöden.
          Har du något/några tips Peter S?

/Admin
          /Admin
          admin@precisensan.com

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
            Tyvärr... "RSS är administratör och du har inte tillåtelse att ignorera denna"....
            Men oavsett om jag ignorerar eller inte så kommer jag väl att se att RSS har gjort inlägg när jag begär "visa nya"?
            RSS är nu "Medlem".
            /Admin
            admin@precisensan.com

Comment

Snabba puckar!
              Nu har vi ett nytt flöde från svenska medier.
              Rubriken är ändrad till "Antiknyheter".
              "About:" är bortkopplat.

/Admin
              /Admin
              admin@precisensan.com

Comment

Och vad är var RSS. Riksförbunder Såsiga Suggsidor?

Comment

Ursprungligen postat av 766 Visa inlägg
                  Och vad är var RSS. Riksförbunder Såsiga Suggsidor?
                  "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                  Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
                    Har du något/några tips Peter S?

/Admin
                    Ja: ta bort! Inlägg som är opersonliga och inte har varken avsändare eller mottagare anser jag vara spam. Det finns väl sätt att prenumerera på dessa "nyheter" till sin email om man är intresserad?

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
                      Ja: ta bort! Inlägg som är opersonliga och inte har varken avsändare eller mottagare anser jag vara spam. Det finns väl sätt att prenumerera på dessa "nyheter" till sin email om man är intresserad?
                      Det är möjligt att vi beslutar att ta bort funktionen.
                      Först ska vi dock prova den och se om dessa "blänkare" tillför forumet och dess besökare något.
                      Kanske blir det en omröstning så småningom.

/Admin
                      /Admin
                      admin@precisensan.com

Comment

Working...
                      X