Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bilder t.o.r???????????????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Bilder t.o.r???????????????

Hallå Bruce, A och O,
    För några veckor sedan dansade min dator i golvet för förlorade minnet. Ca 1000 bilder var för evigt borta.

Back up? Nej, dessvärre.

Nu undrar jag om man kan plocka hem bilder man lagt in på PES?

Enkel och rak fråga... so long...

Högerklicka på bilden i fråga och välj "spara bild som", nackdelen är att bilderna som laddas upp här på Pes är väldigt små, max 800 punkter i bredd. Det innebär att bilderna blir nästan värdelösa för allt annat än att titta på i en dator. Möjligen vet admin om nåt annat sätt att få tillbaks bilderna i orginalstorleken men troligen inte va

Comment

Kim, flög datorn i golvet när datorn var igång? Då är HD:n känsligare.
      Har du öppnat den så att det inte bara är så att det är glapp eller att en kabel lossnat?
      Pes är mitt google.

Comment

Det finns företag som ägnar sig åt att hitta innehåll som "försvunnit" av en eller annan anledning. Om bilderna var värdefulla kan det vara en god idé att ta hjälp av ett sådant.

MvH
        Emil

Comment

Bilderna finns ju kvar på hårddisken så läget är ju inte på något sätt hopplöst. Blev datorn totalt obrukbar efter fallet eller kan du fortfarande använda den?

Comment

Frågan är om hårddisken klarade sig i fallet. Om så är fallet är det ju inget större problem. Blev det någon skada på hårddisken så den ej är brukbar så kostar det en hel del att försöka få ut informationen. Sist jag skickade in min HD så kamma vi noll, de tog en ny HD av samma typ och förde över läshuvud ock så och försökte läsa infon på de gamla. Ibland funkar det ibland inte.
            Men kolla först om HD funkar om ja lägg den som slav till en annan HD och för över de filer du vill
            Lycka till i bedrövelsen

Comment

Hallå Legion, Wassitdas, Emil och Hosse,
              Tack, men dessvärre tror jag att hårddisken pajade, det är vad MAXFIXAREN kommit fram till och dom lär vara superproffs. Jag har bytt hårddisken och det mesta funkar, man all gammal info är borta.
              På sätt och vis känns det bra att starta ett nytt liv med frisk dator, men visst vore det kulatt kunna plocka hem bilder man lagt ut på nätet- Skall porva Legions recept.

Olyckan aktualiserar det här med att lagra bilder på ett tryggt och lättulltgängligt sätt.
              Före det att jag gick med i PES var jag slav under Facebook och skapade några album
              med 1000-talet bilder under rubriken Familiy Story. Alla dom bilderna räddades, tack och lov.

Vi får se vad Bruce säger?

So long... att dokumentera tror jag är en av de viktigaste uppgifte4rna för oss som vill dela med sig av minnen/kunskaper och missuppfattningar.

Comment

Working...
              X