Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad menas med detta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad menas med detta?

" A.F är inte medlem av någon allmän grupp "

Det står så på min sida när jag trycker på min signaur.

Ursprungligen postat av A.F
    " A.F är inte medlem av någon allmän grupp "

Det står så på min sida när jag trycker på min signaur.
    Man kan tydligen dela upp medlemmarna i olika grupper efter intressen osv. Detta är inget vi har tänkt att använda oss av. Det är möjligt att det så småningom kan finnas fördelar med denna funktion. Tiden och erfarenheten får utvisa det.
    Bruce själv är inte medlem av någon grupp.

/Ämnet flyttat eftersom det handlar om forumets funktioner./
    Last edited by Bruce; 2005-08-11, 23:24.
    /Admin
    admin@precisensan.com

Comment

Gruppindelningen är en mycket användbar funktion när man har många medlemmar!

Jag är medlem på ett annat forum som verkar använda samma system som detta och där har vi delat in en del medlemmar i enskilda diskussionsgrupper för interna spörsmål. Bra för både det ena och det andra. Bland annat så kan tvister diskuteras mellan de berörda och admin på ett enklare sätt än genom internposten utan att andra oberörda parter lägger sig i. Likaså användbart för att diskutera väldigt smala samlarområden där det kanske bara finns två-tre intresserade samlare som vill kunna föra långa och utförliga, alt. många diskussioner om sitt ämne på en plats och kunna återvända till diskussionerna efter ett tag då kommunikationen via internposten/mail lätt bli oöverskådlig efter ett tag och i fallet med detta forumet också riskerar att fyllas ganska så snabbt. Detta är dock en funktion som vi började använda på det andra forumet efter att vi passerat 2000-medlemmarsgränsen.

Comment

Ursprungligen postat av Jung_Kee
        Gruppindelningen är en mycket användbar funktion när man har många medlemmar!

Jag är medlem på ett annat forum som verkar använda samma system som detta och där har vi delat in en del medlemmar i enskilda diskussionsgrupper för interna spörsmål. Bra för både det ena och det andra. Bland annat så kan tvister diskuteras mellan de berörda och admin på ett enklare sätt än genom internposten utan att andra oberörda parter lägger sig i. Likaså användbart för att diskutera väldigt smala samlarområden där det kanske bara finns två-tre intresserade samlare som vill kunna föra långa och utförliga, alt. många diskussioner om sitt ämne på en plats och kunna återvända till diskussionerna efter ett tag då kommunikationen via internposten/mail lätt bli oöverskådlig efter ett tag och i fallet med detta forumet också riskerar att fyllas ganska så snabbt. Detta är dock en funktion som vi började använda på det andra forumet efter att vi passerat 2000-medlemmarsgränsen.
        Tack Jung_Kee för ditt inlägg. Forumet är delvis outforskat territorium även för oss bakom kulisserna. Vi lär oss ständigt nytt, hittar finesser och finjusterar.

Gruppindelningen kommer säkert väl tillpass när forumet vuxit. Bland annat kommer den att användas när vi behöver ha moderatorer. Dessa kommer att behöva någonstans att träffas och diskutera kring regler och åtgärder samt bara "lufta" sig.

Än så länge klarar Beere och jag av att hålla styr, men förhoppningsvis(håller tummen hårt så den vitnar) kommer här att svämma över av diskussioner och nya medlemmar och då blir det knepigare(man måste ju jobba, äta och sova också).
        /Admin
        admin@precisensan.com

Comment

Vad är det för skillnad på registrerad medlem och Medlem.?
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Det undrar jag med.

Comment

Medlemmar är vi som registrerat oss, och varit med i forumet med inlägg. Registrerad medlem är de som blivit med, men ännu inte varit med, några ggr i de olika trådarna med inlägg.
              knappast meningslöst.

Comment

Working...
              X