Det finns mycket information och kunskap på PES, och rikligt med bilder. "Dokumentationstrådar" är bra, där tas mycket intressant tillvara men vad kan man göra för att ta vara på t.ex. tråden om Ugglor, under Övrigt & Kuriosa.
Här har Bizan och brodertuck gjort ett jättejobb med alla bilder och jag tycker det vore synd om denna tråd försvinner bort i fjärran allt eftersom nya trådar kommer in.
Det finns även andra tematrådar under Övrigt & Kuriosa som: Elefantparaden, Era småttigaste djur, Troll..... Eller t.ex. Brevpressar under Glas, Övrigt glas
Om dessa trådar (som är som ett bildgalleri) sparas så kan man fylla på med nya bilder hela tiden.
Kan man ha en avdelning för Tematrådar där både kunskap och bilder samsas, man fyller på med bilder och den kunskap man har om objekten?
Eller om man har liknande upplägg som för "Dokumenttrådar"?
Eller om ni har andra funderingar ... men jag tycker det vore synd om sådana tema-trådar försvinner bort med tiden.
.
Här har Bizan och brodertuck gjort ett jättejobb med alla bilder och jag tycker det vore synd om denna tråd försvinner bort i fjärran allt eftersom nya trådar kommer in.
Det finns även andra tematrådar under Övrigt & Kuriosa som: Elefantparaden, Era småttigaste djur, Troll..... Eller t.ex. Brevpressar under Glas, Övrigt glas
Om dessa trådar (som är som ett bildgalleri) sparas så kan man fylla på med nya bilder hela tiden.
Kan man ha en avdelning för Tematrådar där både kunskap och bilder samsas, man fyller på med bilder och den kunskap man har om objekten?
Eller om man har liknande upplägg som för "Dokumenttrådar"?
Eller om ni har andra funderingar ... men jag tycker det vore synd om sådana tema-trådar försvinner bort med tiden.
.
Jag har mina troll i Trolltråden, men det var en ren slump att jag hittade tråden. Jag skulle aldrig ha sökt på "troll" eftersom jag inte samlar aktivt på dem. Däremot var jag och nosade på "Dokumentationstrådar" ganska snart. Sedan har jag varit för upptagen med att babbla och visa ugglor för att gå igenom något forum till sista sidan - inte ens på Ekeby har jag hunnit igenom andra sidan med trådar. Alegni nämde en tråd om brevpressar i glas. Den ska jag försöka leta rätt på efter att jag är klar med mina tidslinjer, jag har tre vanliga och två med foton - men åter igen är det något jag inte skulle kommit på att söka efter om inte Alegni nämnt tråden.
)
Comment