Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lådor och Skrin- Gammalt och nytt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Det här skrinet från trakterna kring Linde tycker jag är trevligt inte minst för att nyckeln finns kvar.
    Bifogade filer

    Comment


    • #62
      Lagom storlek till guldskatten E.B.
      Tog en gruppbild på lite dosor som alla har "trycka på" lock.
      Bifogade filer

      Comment


      • #63
        Nu får Kecke säga vad hon vill.
        Tycker ändå att denna humana musfälla passar här då den är en lådda att förvara i.
        Betet lägges i skålen som syns på en av bilderna. Lukten av färsk stark ost lockar musen i i fällan. När musen kommer fram till godsakerna gör musens tyngd att det lutande plan som leder fram till osten tippar över och musen blir inlåst i det främre gallerförsedda rummet. Tyvärr så får musen inte taga del av osten då den är oåtkommlig för nämnda mus. När fällans ägare anser tiden mogen för musens frisläppande så tages fällan under armen och bäres ut på gården där sprinten till plåtdörren öppnas. Musen lämnar fällan med livet i behåll och söker sig genast in i huset för att leta ny ost då musen naturligtvis inte blev mätt i stillot. Vet inte hur många gånger samma mus gått uppför det lutande planet och åter blivit häktad. Men human är den.
        Bifogade filer
        Last edited by Ulferic; 2008-03-31, 20:29.

        Comment


        • #64
          Den måste vara föregångare till den musfällan jag skrev om i en annan tråd. Fungerade så att musen lockades in och den tippade över och musa satt i fällan tills någon öppnade den.
          Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

          Comment


          • #65
            Den tråden har jag missat Trollet. Får leta mig fram.

            Comment


            • #66
              Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
              Den tråden har jag missat Trollet. Får leta mig fram.
              Njae, tråden handlade inte om fällor utan jag bara nämnde i min samlarbeskrivning att jag hade en sådan för jag vägrade att mina föräldrar satte ut riktiga fällor. http://www.precisensan.com/antikforu...light=h%E4star
              Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

              Comment


              • #67
                Alla dosor och skrin eller låddor är gjorda av trä. Köpersom sagt det mesta som går att öppna. En och annan dosa av lite ädlare slag har det också blivit. Tre dosor i silver. Lagom stora att hysa något stärkande piller.
                Bifogade filer

                Comment


                • #68
                  En skokartong är också en låda med löck. I denna ligger två av frugans dockor från tiden då hon var barn. Hon har lyckats med konststycket att ha de flesta av sina leksaker kvar. Själv lyckades jag förstöra de flesta.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #69
                    Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                    En skokartong är också en låda med löck. I denna ligger två av frugans dockor från tiden då hon var barn. Hon har lyckats med konststycket att ha de flesta av sina leksaker kvar. Själv lyckades jag förstöra de flesta.
                    Så är de väl med mycket mellan kvinnor och män. Varför är det så viktigt att nämna att tex " En bil till salu Kvinnokörd"

                    Skall bidraga med skrin för att inte tråden skall spåra ut

                    Ett litet förgyllt skrin för cigaretter troligen
                    Bifogade filer
                    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

                    Comment


                    • #70
                      Frugan tyckte att hennes korgar platsar i denna tråd. Är perfekta till förvaring av det mesta. Har frugan sagt att dom passar här så är det så.

                      Comment


                      • #71
                        Fick inte med bilden. Nytt försök.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #72
                          Korgar är ett underskattat förvarings"kärl".. tycker att en korg alltid passar in..och så användbar till det mesta.
                          Varför göra livet krångligare än vad det är.....

                          Comment


                          • #73
                            Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                            Frugan tyckte att hennes korgar platsar i denna tråd. Är perfekta till förvaring av det mesta. Har frugan sagt att dom passar här så är det så.

                            Finns det någonting som ni inte har i stora mängder??????????
                            Jättekul med korgar.
                            Kan man få be om en närbild på den som ser ut som en liten säng?

                            Comment


                            • #74
                              Har nog blivit för mycket av både det ena och andra. Men roligt har vi.
                              Sängen blev en flaskorg. Ett måste för samlare av diverse flaskor. Vilket jag inte är. Har nog visat den förut fylld med knoppisar. Men du ber och jag ger.
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • #75
                                Tack snälla.
                                Det var en läcker flaskkorg.
                                Skulle verkligen passa här men jag får väl nöja mej med plastbackar jag.

                                Comment

                                Working...
                                X