Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny plåtburkssamlare....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Thé användes i Asien en tid, åtminstone de länder som kolonialiserats av frankrike, så thé kommer väl från franskan. Här i Serige använder vi numera samtliga stavningar Tea, te Thé, fast accenten faller bort allt oftare. Thé är väl för övrigt benämningen på teplantan?? inte hundra på det men jag tror...
    Här kommer några plåtburkar som dök upp i röjningen. Bäst är den lilla tuggtobaksburken med tobaksplantan. På baksidan uppgiften om priset 45 öre.plantan.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Den gröna överst till höger gillar jag.
      Vet du vad det har varit i den?
      Den andra nederst på samma bild är väl Kärn-Kaffe.

Comment

Den gröna är lite rolig, den har små metallfötter, men det finns ingen uppgift om vad den innehållit. Är du intresserad av den? allt ska bort!!!! till Rumänieninsamlingen annars.

Comment

Camellia sinensis är det vetenskapliga namnet... En släkting till den blommande Kamelian.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
            Den gröna är lite rolig, den har små metallfötter, men det finns ingen uppgift om vad den innehållit. Är du intresserad av den? allt ska bort!!!! till Rumänieninsamlingen annars.
            Javisst.

Comment

Aha, är det så den heter!

Comment

Jag behöver en pedagogisk beskrivning på hur man lägger upp bilder. Finns det någon tjänstvillig?
                Ta ut all glädje i förskott, så får du roligt två gånger!

Comment

Gå till avancerad när du svarar. Rulla ner till Tilläggsalternativ. Klicka på Ladda upp bild. Bläddra fram en eller flera bildfiler som ligger lagrade på din dator. Klicka på ladda upp. Stäng fönstret (det lilla). Skriv in valfri text i svarsrutan och Skicka svar.

Comment

Tack Peter S!
                    Bifogade filer
                    Ta ut all glädje i förskott, så får du roligt två gånger!

Comment

Jättefina burkar Madrina!
                      Är den blå burken i bakgrunden en kaffeburk platsar den definitivt i tråden Sveriges snyggaste kaffeburk .
                      Slainte Mhath

Comment

Kan väl slänga in några burkar jag också då.. lagom slitna..

Såvitt jag kan bedömma står det Mazetti på den största, syns dock dåligt på bild.
                        Bifogade filer
                        Alltmöjligtsamlare!

Comment

mer burkar

Ska också prova att lägga in en bild på burkar, samlar inte heller på burkar men räddade dessa när min man städade snickis.
                          Dessvärre hade mamma tejpat på en lapp att den innehöll mjöl (innan skruvarna) på en , så tejpmärken syns.
                          Bifogade filer

Comment

Trevlig avatar Blåsippan. Får jag fråga vad den blå skålen på fot är.

Comment

Hej Äjth !
                              Har precis startat en tråd under glas, övrigt som heter pressglas skålar där jag frågar om mina skålar.

Comment

Har hittat lite plåtburkar i Småland. Vet inte riktigt vad jag skall göra med dem men något hittar jag nog på Det lär finnas flera.
                                DG
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X