Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cigarrsnoppare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Cigarrsnoppare

...ja, en intressanr pryl av vilka man inte finner många på den billiga marknaden. Fann en igår men den var inte särskilt rolig eller speciell. Finns här ngn annan som har/samlar cigarrsnoppare som kan berätta eller visa bilder?
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Visst är det en intressant pryl, speciellt för cigarrälskare.
    Jag har bara sett en och det var i en James Bond-film häromkvällen.
    Väntar med spänning på bilder.

Comment

Här är två stycken som min man äger. Hundens snoppare är formad som ett V och man får trycka kanska hårt för att få ett bra snitt på cigarren. Den som det står Stick-To har ett rakblad som man kan byta ut och ger raka snitt, mer funktionell än hunden. Det finns även här hemma enklare varianter som även har en pipstoppare + en rundad del som man ska kratsa ur pipan med. Numera tror jag de flesta har en mindre modell i silver som är kanska enkel i sin utformning och användning.

Har sett gjutjärnsbord som har alla de attiraljer som behövs för att kunna avnjuta cigarren och mitt på bordet fanns det en giljotinliknande sak som snoppare. Ångrar än idag att den inte följde med oss hem för man lär inte få se någon mer.
      Bifogade filer
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Vinthundshuvudet är ju bara ljuvligt!!!!!
        Mera sånt vill jag se. kanske skulle jag köpt den där snopparen jag såg sist!!
        Tack Tingeling, härlig bild.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
        X