Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Farfars träaskar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Farfars träaskar

Min farfar (1880-1962) var i Kungliga flottan och gjorde en hel del resor. Jag har tre askar som han köpte, varav i alla fall två torde ha varit under samma resa och den tredje kanske är från annat tillfälle.
    De är ganska trevliga, tycker jag, och jag använder dem till att förvara lite smått o gott i – såsom pengar (sedlar) eftersom jag inte har tillräckligt för att göra en bra madrass.
    Och så en gammal vacker cigarrlåda, som jag också gärna vill presentera, ifall någon är intresserad av gamla träaskar.
    Bifogade filer

Kul att se att det finns någon mer än jag som samlar på diverse askar. Gör som du, använder dom till förvaring av diverse smått och gott. Det bästa med samlandet av diverse askar och små dosor m.m. är att de ofta även om de har viss ålder är billiga. Undantag finns naturligtvis. Skall inte trötta publikum med bilder på några av mina så här strax före jul.

Comment

Riktigt trevligt att få se innehållet i cigarrlådan Det hade kunnat vara min morfars.
      Dyrken till ytterdörren klocknyckeln nyckeln till ekbyrån samt alla ungarnas skrin och dagboksnycklar som morfar samlat på en ring samt hans egen ring.Din låda väckte gamla minnen hos mig Tack

Comment

Working...
      X