Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 stradivarius fiol? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

stradivarius fiol?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• stradivarius fiol?

finns det nån som kan hjälpa mig o tala om hur man kan ta reda på om den är äkta eller kopia håller på att av veckla mitt samlande av olika föremål mest glas o flaskor satt ut på tradera det mesta nu när jag var oröjde i källaren började jag titta på en fiol som legat där i många år trasig en del är bortslängd,har alltid tyckt det sett ut som ett hemmabygge. nu när jag tittade i den står det antonius stradiuvarius cremonsis faciebat anno17 sen med blyerts 25 skickar med bilder o hoppas nån kan hjälpa mig
    Bifogade filer

Enligt den här sidan är den falsk:

Comment

jag har läst den ochså men det är som dubbla budskap min önskan är ju att den inte är äkta för det vore förj...igt om jag skulle ha slängt någonting sånt av värde

Comment

Jag håller med om att han är dålig på att förklara. Det viktigaste är nog ändå dessa meningar: "Har någon i sin ägo en violin, som invändigt har en etikett med texten "Antonius Stradivarius Cremonensis Faciebat Anno 17.." kan man på förhand med säkerhet utgå från att det rör sig om ett serietillverkat instrument, en s.k. fabriksfiol, alltså en imitation."

Comment

ja peter det låter tryggt för det har varit 2 gräsliga dagar tack för hjälpen

Comment

Jag har också en sådan fiol anno 1716 reparerad av Per S?????? nånting i Stråtjära oktober 1914.
            --eller hur det nu va.

Comment

är det en äkta eller kopia?

Comment

Ursprungligen postat av pysen Visa inlägg
                är det en äkta eller kopia?
                Kopia va jag vet.
                --eller hur det nu va.

Comment

Working...
                X