Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vick

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vick

Är det någon som kan berätta mer om sådana saker!?
    Den undre bilden visar att dom går att skruva isär. Materialet är någon sorts konstmassa, Bakelit kanske.
    Den längre (fyrkantig huvuddel) av de två är 57 mm lång och den kortare är 46 mm.
    Bifogade filer
    Last edited by Benzoka; 2007-11-24, 19:57.

Kul saker Benzoka. Vet du själv vad de använts till? Fick peppar och salt i skallen när jag såg bilden. Vilket naturligtvis inte är så troligt. Vet inte vad du menar med Vick, det kanske man borde veta. Vet vad Vick inhalator är men det är allt.

Comment

Hej Ulferic!
      Ja jag skrev "Vick" som rubrik eftersom det är det enda jag kan tänka mig att de använts till. Inuti båda två (Om man skruvar av det lilla skaftet) ser man att dom är stoppade med något material som ser ut att likna bomull och jag gissar att man använt dom som någon form av luktdosa och då fyllt på med något doftagott i den öppningen. Att döma av formen på den mindre så verkar den passa (ungefär som Vicks inhalator) i näsans öppning. Den andra som är lite annorlunda i formen kanske man bara viftade med under näsan. Detta är bara en gissning från min sida men vad kan det annars vara. Det är inte salt eller pepparströare i alla fall eftersom dom är fyllda med något sugande svamp- eller bomullsliknande material.

Comment

Working...
      X