Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dockor, vet nån?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dockor, vet nån?

Har någon här ett hum om hur gamla mina fina dockor kan vara och om de har något försäljningsvärde? Tacksam för all hjälp! Kan maila fler bilder vid intresse. De är från min farmors dödsbo, och jag vet tyvärr ingenting om dess historia, bara att de är väldigt fina och speciella.

Den skotska dockan är ca 20 cm hög, de andra något kortare.
    Skotten är gjord i en något hårdare/tjockare plast än de två andra, med fantastiska små detaljer. Dockorna är i ganska bra skick, men små lagningar behövs här och där.

Jag vet inte vilka detaljer jag mer behöver uppge för att ni ska kunna uttala er, så fråga gärna!

Med vänliga hälsningar / Johanna
    Bifogade filer

Ganska vanliga souvenirdockor. Skotten & beefeatern från England. Gissningsvis är väl även den tredje det. Tror att du kan köpa likadana idag om du besöker Londons turistbutiker. Kommer i små plasttuber.
    Har svårt att tänka mig att de har något ekonomiskt/samlarvärde.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Aha, trots att de är gamla, alltså?

Comment

På 70-80-talet samlade min syster på såna här. De var då förpackade i plasstuber. Jag har svårt att tänka mig att de är äldre än så. Håller med Ballo i övrigt (hade skrivit ett snarliknande svar, men glömt trycka på "Posta".

Comment

Working...
        X