Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konstig sak?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Konstig sak?

Tomten kom med denna pryl till familjen.
    Men vad är det?
    Bifogade filer

En öppnare av ngt slag!?
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Det är en "metalltvål" När man t.ex. rensat fisk så luktar man fisk ändock om händerna. Då tar man denna och tvättar sig med så förändras jonerna (tror jag) så att fisklukten i stort sett försvinner. Den lilla "flärpen" är till för att Du skall kunna peta under naglarna där lukten kan finnas kvar. Den hjälper även mot andra dofter när man tagit i någonting. Fiffigt eller hur.
      God fortsättning på julen
      Lasse

Nu är det jul igen sa han som låg under tåget

Comment

Glömde skriva att det nog var något för händerna. Fanns en bild med på förpackningen av en hand under rinnande vatten. Bruksanvisningen är på Franska, Italienska, Spanska och Japanska så jag kunde inte tyda den.

Tack för hjälpen Lasse. Men hur fungerar den?

Comment

Ojdå.
          Du skrev ju att jonerna förändrades. Får ta och testa den vid tillfälle.

Comment

Måste vara årets julklapp. Fick en likadan.
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

Comment

KUL.
              Jag hade aldrig sett den tidigare.

Comment

Jag har haft en i många år Köpte den på arbetarmuseet i Norrköping när vi var där och käkade en gång.
                Arbetarmuseet är väl en av de gamla väverierna i Norrköping. Otroligt fina byggnader. Intressant område att vandra runt i.

Comment

Working...
                X