Jag har Barbie och ken + två Barbiegarderober från 60-talet. Vad kan det vara värt tro?Finns det samlare?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Barbie från 60-talet
Collapse
X
-
hej Herman,
Visst finns det samlare av barbie- och Kendockor samt kläder till desamma. Vad de kan vara värda vet jag inte - men ta en titt på Tradera, så får du en liten uppfattning. Det är ganska stora variationer där på vad de olika dockorna o deras garderober betingar i pris. Det verkar bero på vilken "sorts" docka det är frågan om - då det tydligen har tillverkats olika.
mvh Tina
-
Hej Herman!
Det jag inte vet om Barbiedockor och deras kläder är knappt värt att veta, ändå kan jag vägleda dig till de riktiga nördarna. Det finns kataloger med uppgifter om kläder, skor attrialjer etc, om du inte har dem och vill sälja dina prylar kan du gå ut på Tradera och köpa dem. Det är viktigt vilka år de är från (dockorna och kläderna, skor, attrialjer etc) samt i vilka länder de är tillverkade i samt årtal, kläderna måste ha märkningar av BARBIE. När det gäller dockorna skiljer sig de otroligt mycket åt. Hur jag lärde mig det mesta om Barbiedockor och deras out-fit var att som newbie lägga ut mina objekt. Därvid fick jag en lärdom jag inte trodde var möjlig.
Det finns nördar på Barbie, men vill du sälja enbart för att tjäna pengar råder jag dig att plocka på dig ett enormt tålamod, svara på frågor och ge dig in i branchen med liv och lust, men passa dig: är du inte seriös, blir du avslöjad omgående.!!!Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Kan inte låta bli att lägga in en liten lustifikation som anknyter till ämnet.
A dad is on his way home a bit late from the office when he realizes that it's his daughter's birthday and he has not bought her a gift. So he stops at a toy store to buy his daughter a Barbie. Inside he sees a Barbie display and asks the sales girl how much the Barbies are. The girl responds: "Which one? We have: Gymnasium Barbie: £19.95, Volleyball Barbie: £19.95, Shopping Barbie: £19.95, Surfer Barbie: £19.95,
Disco Barbie: £19.95 and Divorced Barbie: £299. 95
Shocked, the man asks, "why is Divorced Barbie £299.95 when all the other Barbies are £19.95?"
Exasperated, the girl responds: "Sir, Divorced Barbie comes with Ken's Car, Ken's House, Ken's Boat, Ken's furniture, Ken's jewellery, Ken's money,
Ken's computer and Ken's best friend...¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Comment
-
and?? where´is the news? varje intresseområde har sina nördar, sitt genuina kunskapsområde, det spelar ingen roll vad huvudobjektet handlar om! om man inte är nörd ,vet man inte vad passion handlar om
Last edited by Äjth; 2007-09-06, 00:48.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Rätt så lång tid har passerat sedan du ställde din fråga Herman men jag vill ändå ge dig ett svar ifall du inte redan sålt dem. Kan tilläggas att jag hör till de nörda. Ska du sälja och vill tjäna pengar, lägg ut dem på Tradera. Bättre betalt kan du knappast få. Ebay med sitt enorma utbud samt dollarkus ligger rätt så mycket under de priser vi får betala i Sverige. Men, ska du sälja, gör det INTE nu. Priserna är just nu ovanligt låga även i Sverige såvida det inte är någon mer ovanlig docka eller dress du har. Utan foton och mer ingående beskrivning är det dock omöjligt att sia om värde.
Comment
Comment