Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tsantsa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tsantsa

Ur led är tiden! Ingen urna i föregående inlägg.
    Det var ju inte bra, för stor fil, då får vi ta Trofee så länge tills dess att urnan har krymt precis som Trofee.
    Bifogade filer

Trofé! Och jag som just gjorde en sökning på tsantsa på ebay - vad säger man, synkronicitet?

Men där fanns inga riktiga, bara dåliga förfalskningar för 19,99 dollar. Tror det blir mycket svårt att hitta en äkta idag.

En av mina gammelmostrar hade en tsantsa i en ask. Den hade hon själv köpt på sin bröllopsresa cirka 1920. Låååångsamt drog hon upp den framför mina runda ogon. Stor som en apelsin var den, mörk som ett katrinplommon. Skrämmande och fascinerande för en liten pöjk.

Har du en äkta tsantsa 766? Ska vi byta isf?

Comment

Detta tsantsa vet jag inte vad det är men var det än är så har jag nog ingen.

Blå vas har jag lagt på hyllan men nu efter påminnelsen så skall jag leta upp den. Har den i minnet, mycket vacker form från 1700-talet Norge bl.a. en norsk skulle man ha också, det hade varit mumma.

Comment

Tsantsa var vad jag misstänkte och något i den vägen har jag inte men jag får fixa en ängel utan tsantsa!

Comment

Ach, ingen tsantsa! Då inget byte.

Så vad var din trofee.....djupfryst eskimo?

Äkta tsantsa brukar ha kvar (hamp)snören där munnen knutits ihop.

Sökes: tsantsa i ask; äkta vara endast.

Comment

Ingen djupfryst eskimo snarare en överhettad dansk i.o.f.s. samma sak.

Comment

Working...
            X