Jag tror att jag är ganska ensam att bära sådana här gamla vikbara solglasögon på näsan, om det nu blir lite sol igen! När kan de vara gjorda?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Solglasögon
Collapse
X
-
Ett litet varningens ord: Solglasögon bör vara polariserande för att minska de skadliga ljusinsläppen. Om de bara är mörka så minskar visserligen det synliga ljuset, men man riskerar skador av solljuset iallafall! Snygga att se på, men inte så bra i längden!
-
Mina gamla Wayfarer är ju heta i år
Tyvärr uteblev solen så det är väl bara att stoppa undan dom i femton år tills de blir inne igen. Skämt å sido, jag bryr mig inte vad som är "inne", mina Rajjbanns hänger med ändå!
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Comment
-
Nä, det fick vi lära oss på fysikundervisningen, om jag inte minns fel. Med mörka glasögon förblir ju pupillen stor och därmed ökar UV-instrålningen jämfört med om man kisar eller har enkla solskydd (kartong med skåra i, t.ex.). Jag vill att du förklarar dig, Hektor! Vaddå blaha?Ursprungligen postat av Hektor Visa inläggPeter din varning är lite blaha, har du fått info från någon glasögonförsälj.
Comment
-
Ack ja det är inte lätt att veta. Vilken infallsvinkel är det mest aktuella?
Polarisation borttager bara ljus från en viss vinkel.
Ett litet ? är också att man inte blir solbränd balom en glasruta, denna släpper inte igenom uv ljus.
Mycket skit snack för att folk skall spendera kulor.
Comment
Comment