Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är detta telegrafistmärken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Är detta telegrafistmärken?

Budade hem en auktion igår och med de saker jag skulle ha finns dessa. Har jag fel om att set är telegrafistmärke?

Ursäkta för dålig bild nen den är från auktionshallenClick image for larger version

Name:	922E1A7C-7560-45FC-94FD-89116AAF2F59.jpeg
Views:	1
Size:	11,2 KB
ID:	684930

Svar: Ja. Om man bildgooglar på ordet "telegrafistmärke" kommer det upp massor med märken som ser ut exakt som de (större) du visar på bilden.

Comment

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
      Svar: Ja. Om man bildgooglar på ordet "telegrafistmärke" kommer det upp massor med märken som ser ut exakt som de (större) du visar på bilden.
      Ja jag har ju googlat men tänkte om ngn kunde bekräfta så jag ibte såg i syne .

Hittade oxå nämligen en traderaauktion som hade rätt bra avslut så tänkte om ngn här visste ngt ang samlarvärde och eftertraktning.

Comment

Om du hittar ditt märke "sålt på Tradera", så tycker jag att man kan acceptera den prisnoteringen som ett autentiskt marknadsvärde. Enda haken är att man får vara noga med att det egna märkets status stämmer med det sålda märket. Det förefaller vara tre huvudvarianter: guld, silver och brons. Guldmärket tycks finnas i förgyllt silver och förgylld metall. Man kan nog utgå ifrån att märket i förgyllt silver värderas högre av marknaden än det i förgylld metall. Samma sak kanske gäller även för silvermärket.
        Jag har inte lyckats hitta ngt modell- eller introduktionsår för detta märke, tidigaste fynd är 1943.

Comment

Working...
        X