Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HJÄLP vad är detta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• HJÄLP vad är detta?

Jag har en mindre tallrik, jag tror det har varit någon kopp tillhörande denna,
    men vet inte vad den kommer ifrån. Undrar därför om någon kan hjälpa mig
    att få ordning på vart den kan komma ifrån, kanske någon ålder, med mera.

Är glad för all hjälp jag kan få.

Sänder även med bilder på tallriken.
    Tallriken är 12,5x12,5 stor
    Bifogade filer

Det ser ut som japanskt importporslin från 1920-talet. Det är nog riktigt att det är ett tefat.

Comment

kan det finnas något värde i sådant?

Comment

Nej...

Comment

Då kan jag kasta det med gott samvete då, om ingen vill ha det. ganska fint om inte annat.

Comment

Tycker att den här feng shui eller minimalitsttrenden går för långt
            Sluta att kasta bort saker! Tycker man att det är fint så sparar man sakerna, det får visst plats. Tycker man inte om det och det inte har något större ekonomiskt värde så kan man gott å väl skänka det till någon välgörenhetsloppis

Comment

Eller använda som blom- eller kattfat. Eller en liten assiett till kakan till kaffet.... Varje sparat tefat gör att det säljs ett antal papperstallrikar mindre och det är väl också intressant i dessa miljösparartider?

Ibland undrar man om inte alla dessa "undrar om det är värt något annars går det till soptunnan" egentligen är en förhoppning att någon ska ropa "stopp, du får en 50-lapp"... Men även om det ekonomiska värdet är närmare noll så finns alltid ett ett bruksvärde, sentimentalitetsvärde och material- och tillverkningsvärde. Lyssna på Liljerik. Låt den gå till välgörenhet istället!

Comment

Jag tänkte faktiskt till lite, kanske ska låta sätta ut den för att kanske få in ett ekonomiskt bidrag till ett av mina projket som är att hjälpa barn och ungdomar i samhället som har kommit fel, eller blivit utsatt för mobbning med mera.

Då gör man ju två bra saker, dels säljer det och hjälper andra, och den som köper det kan tänka på hur mycket tallriken hjälper.

Comment

Working...
                X