Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Föregångare till DAM trollen? Vem är tillverkaren JN?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Föregångare till DAM trollen? Vem är tillverkaren JN?

Dessa två dök upp i en låda idag. Antingen är det två tomtenissar eller så är det kanske troll? Tycker plasten och stilen påminner mycket om DAM trollen från Danmark men de är endast märkta med JN på foten. Färgerna tyder ju lite på att de kan komma från Danmark men det kanske bara är något jag fått för mig... Har försökt få fram lite info på nätet men slår huvudet i väggen. Skulle behöva lite hjälp och tips om vad jag ska söka på. Känner någon av er igen dessa? Tacksam för all hjälp i sommarvärmen
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av Eric Visa inlägg
    Dessa två dök upp i en låda idag. Antingen är det två tomtenissar eller så är det kanske troll? Tycker plasten och stilen påminner mycket om DAM trollen från Danmark men de är endast märkta med JN på foten. Färgerna tyder ju lite på att de kan komma från Danmark men det kanske bara är något jag fått för mig... Har försökt få fram lite info på nätet men slår huvudet i väggen. Skulle behöva lite hjälp och tips om vad jag ska söka på. Känner någon av er igen dessa? Tacksam för all hjälp i sommarvärmen
    Tror jag hittade en lösning själv.....att det är dansken John Nissen som gjort dessa. Han märkte tydligen sina dockor på detta sätt. Han var tydligen knuten till den danska tillverkaren Riesler

Comment

Working...
    X