Hej alla kloka finns det någon här som vet vem som kan ligga bakom detta alster. Den är ca 30 cm lång och gjord i någon typ av metall.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Art deco askfat
Collapse
X
-
Helt underbar är den, men jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Min första tanke var förstås inhemska Stjärnmetall i Ystad. Men ändå inte. Arthur von Frankenberg (Frankart Inc) tillverkade fantastiska föremål i den här stilen. Men även om askfatet är hur underbart som helst, så påstår jag att det inte riktigt håller samma klass som det som kom ut från den fabriken. Hoppas någon annan sitter på svaret.
-
Tack snälla för svaret! Av nyfikenhet undrar jag hur du ser skillnaden på "klassen" är det på detaljerna?Ursprungligen postat av Svärdsfalla Visa inläggHelt underbar är den, men jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Min första tanke var förstås inhemska Stjärnmetall i Ystad. Men ändå inte. Arthur von Frankenberg (Frankart Inc) tillverkade fantastiska föremål i den här stilen. Men även om askfatet är hur underbart som helst, så påstår jag att det inte riktigt håller samma klass som det som kom ut från den fabriken. Hoppas någon annan sitter på svaret.
Comment
-
Är egentligen inte rätt person att svara, då jag aldrig haft något från Frankart Inc. i min ägo. Formen och detaljerna känns inte rätt. Men jag kan förstås ha fel.Ursprungligen postat av Fozya Visa inläggTack snälla för svaret! Av nyfikenhet undrar jag hur du ser skillnaden på "klassen" är det på detaljerna?
Comment
Comment