Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Militärt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Militärt

Ett foto bland en massa andra som jag sorterar och scannar för framtida släktforskning. Vet inte vem som är på bilden, men kan kanske bli hjälpt av några ledtrådar. Truppslag eller regemente? När är bilden tagen ungefär? Vart är väl att hoppas för mycket?
    Bifogade filer

Få se om vi kan få hit någon expert men jag kan svara så länge - vapenrock m/1886, troligen är det ett infanteriförband. De bär hjälm m/1923. Vapenrock m/1886 försvann under 1930-talet men fanns mest kvar i underhållsförband och liknande under den sista tiden så jag tror att det är något sådant de här herrarna hör hemma vid. Kanske sjukvårdare?

Comment

Tack, det är till stor hjälp. Jag har ju inte så förskräckligt många namn att välja på under den tidsperioden, och med din (och andra kanske) hjälp så kan jag utesluta de som gjorde rekryten i andra, mer annorlunda, förband. Typ artilleri, kavalleri etc.
      Btw, slog mig nu när jag tittar på uniformerna. Hade inte 91:an Karlsson vapenrock m/1886?
      Last edited by Sarah; 2017-02-26, 15:20.

Comment

Ursprungligen postat av Sarah Visa inlägg
        Tack, det är till stor hjälp. Jag har ju inte så förskräckligt många namn att välja på under den tidsperioden, och med din (och andra kanske) hjälp så kan jag utesluta de som gjorde rekryten i andra, mer annorlunda, förband. Typ artilleri, kavalleri etc.
        Btw, slog mig nu när jag tittar på uniformerna. Hade inte 91:an Karlsson vapenrock m/1886?
        Jo, 91:an hade just vapenrock m/1886.

Comment

Working...
        X