Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pillerask?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pillerask?

Någon som kan hjälpa mig att få reda på vad denna ask är till för och hur gammal den är? Click image for larger version

Name:	DSC02274.jpg
Views:	1
Size:	52,6 KB
ID:	676610Den verkar vara tillverkad i någon icke ädel metall och har en stor slipad sten som inlägg i locket. Fint gjord, tycker jag.
    Bifogade filer

Rökning tillåten...

Hallå där.
    De blir nog lite rundpingis i frågan, du har inte berättat hur stor asken är. Min gissning är att asken är avsedd för cigaretter
    men hålen i bottenplattan talar emot. Nja, det kanske inte är hål. Cigg får inte torka. Ser ut som om locket är prytt med alabaster och ligger Italien nära till hands... kanske 30-tal...
    Kom igen...so long...
    Last edited by Kim von Platen; 2016-10-23, 16:34.

Comment

+spel o dobbel

Ett bloss och en spader kan räcka för att bli glader,
      alltså asken är inte att leka med men innehållet, kanske.
      Ja, minikortlekar har man ju sett, kanske för patienser..

Comment

Hoppsan. Glömde måtten. Ber om ursäkt. Min plan var att pennan som skymtar på bilderna skulle hjälpa till med storleksuppskattning. Nu har jag mätt: Cirka 40x20x15 millimeter så om asken ska innehålla cigaretter är asken usel för en storrökare. Alabaster? Jo, men det verkar rätt och riktigt.

Comment

Rökt...

Hallon,
          Inte för rökare, inte för ensamspelare. Men det som förvånar är de två stiften/tapparna? Asken måste ha haft sällskap..
          So long...

Comment

Working...
          X