Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gammal tavelram?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gammal tavelram?

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	77,6 KB
ID:	675561
    Hej allihop! Jag är ny på det här så jag hoppas jag lyckas ladda upp bilden ordentligt.
    Är det någon som vet vad det är för stil och ungefärlig ålder på den här vackra ramen?
    Jag var på loppis idag för att köpa billiga snirkliga ramar att måla om till ett projekt och lyckades få med mig denna godbit som absolut inte ska utsättas för färg utan bara hängas upp som den är. Men vi blev lite nyfikna på hur gammal den kan tänks vara hoppas någon har svar!

Stilen är lite blandad, mest senempire och italiensk barock, men troligen är ramen engelsk eller dansk. Kan du visa en bild på baksidan också så blir det lättare att avgöra åldern och kanske även ursprungslandet.

Comment

Tack för att du tog dig tid att svara
      Här kommer en bild på baksidan
      Click image for larger version

Size:	50,4 KB
ID:	562967Click image for larger version

Size:	50,4 KB
ID:	562967

Comment

Den här var svår att avgöra åldern på utifrån bilderna, man skulle behöva ha den i handen för att vara säker, men den är definitivt gjord någon gång under de senaste 150 åren och kanske ganska nyligen. Det är antingen en gammal ram som blivit hårt renoverad eller en ganska sentida.

Comment

Ok tack så jättemycket för svar. Vi chansade på att den var runt hundra år med våra harinteenaning-blick. Så vi kanske inte var helt ute och seglade då. Vacker är den och kommer pryda sin plats oavsett ålder.
          Jätteschysst att du tog dig tid!

Comment

Working...
          X