Jag hittade några gamla vykort i samlingarna. De visar interiören av dåvarande Blekinge Museum, som inte har den minsta likhet med dagens interiör. Vare sig rumsmässigt eller vad de utställda föremålen anbelangar. Men visst är det lite roligt att se, hur det såg ut då det begav sig.

Så en bild från en handelsbod. Märkligt att det är endast herrar med på bilden, för man får väl ändå anta, att det även dåförtiden var kvinnorna som stod för inköpen. Fast kanske inte av "snuskarduser och brännvin"
som anges i texten.

En liten varning dock om man nu hade köpt - och inmundigat alltför mycket - av den flytande varan.
Huruvida man kunde bli sjuk även av "snuskarduser" vet jag inte. Men i båda fall fanns det hopp
Så en bild från en handelsbod. Märkligt att det är endast herrar med på bilden, för man får väl ändå anta, att det även dåförtiden var kvinnorna som stod för inköpen. Fast kanske inte av "snuskarduser och brännvin"
som anges i texten.En liten varning dock om man nu hade köpt - och inmundigat alltför mycket - av den flytande varan.
Huruvida man kunde bli sjuk även av "snuskarduser" vet jag inte. Men i båda fall fanns det hopp
Comment