Det myckne springandet och ståendet vid loppisar och auktioner kan ge både ömma fötter och trötta ben.Har därför skaffat mig en fotpall som jag hoppas gör att jag snabbare blir kurant i i ovan nämda kroppsdelar. De sista veckornas loppande har annars inte gett så mycket men säsongen har ju knappt startat. Hoppas det blir ett antal av de nu mer och mer sällsynta "bonnauktionerna" i sommar. Kan även meddela att jag idag gjort debut som auktionsropare. Kanske en ny karriär?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ömma fötter.
Collapse
X
-
Istället för en bärbar dator skaffar man en bärbar fotpall
Ser lite obekväm ut, har du hunnit vila fossingarna än?
Kul att tordas prova på att vara auktionsutropare, man ska ju ha en svada som resulterar i ex antal utrop timme med inslag av humor. Är inte den typen som tycker om att visa upp mig men skulle vara roligt att prova på.Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
-
Hade också tankar om att den kunde vara till för att vila en ännu tröttare kroppsdel i andra ändan av kroppen. Bolstringen kan vara sekundär men tror ändå att tingesten varit stoppad från begynnelsen.
Det var en förening som hade auktionen och det var bara cirka 200 utrop så det gick ganska snabbt. Är inte direkt känd för att vara tystlåten och anses ha både humor och humör så det gick tror jag bra. Kul att få se hur en auktion fungerar från andra hållet. En reflektion var att av cirka 200-300 personer så var det bara ett litet antal som bjöd. Man lärde sig ganska fort att spana in var ifrån buden kom. Metoderna att bjuda är många, från höga rop till en liten diskret viftning med tummen. Gav mersmak.
Comment
Comment