Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buttra Änglar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Buttra Änglar

Har sökt som en galning på nätet efter dessa något buttra änglar men tänker nu ta Er till hjälp.
    Kan någon säga någonting om dessa, tiden må nog vara 1951 då tidningen utkom, se bifogad bild.
    Min kära bättre hälft har kärat ner sig i dessa och jag trodde nog det skulle vara en lätt match att finna dem,
    men ack vad jag bedrog mig. Jag har till och med försökt få tag i Lisen på bilden, dottern till Anders Tengbom
    som ritat SvD-huset. Inget svar än men skam den som inte håller sina tummar.
    Så vet någon ursprung och/eller tillverkare eller till och med har ett par av dessa missmodiga ljusbringare så hojta gärna till!

ha en munter dag

pan

napretep@telia.com

Click image for larger version

Name:	IMG_3493.jpg
Views:	1
Size:	131,1 KB
ID:	660329

Ursprungligen postat av napretep Visa inlägg
    Har sökt som en galning på nätet efter dessa något buttra änglar men tänker nu ta Er till hjälp.
    Kan någon säga någonting om dessa, tiden må nog vara 1951 då tidningen utkom, se bifogad bild.
    Min kära bättre hälft har kärat ner sig i dessa och jag trodde nog det skulle vara en lätt match att finna dem,
    men ack vad jag bedrog mig. Jag har till och med försökt få tag i Lisen på bilden, dottern till Anders Tengbom
    som ritat SvD-huset. Inget svar än men skam den som inte håller sina tummar.
    Så vet någon ursprung och/eller tillverkare eller till och med har ett par av dessa missmodiga ljusbringare så hojta gärna till!

ha en munter dag

pan

napretep@telia.com

[ATTACH]139125[/ATTACH]
    Hallå Napretep,
    Välkommen med dina frånvarande änglar. Kul att du hittade hit och några ledtrådar kan kanske lämna
    på rak arm. Vi hade dom i mitt föräldrahem, underbara. Gjorda i gips, vill jag minnas och med olika dekorer. Alla var inte
    sura. Gissar inköpta på NK eller Svenskt Tenn en gång i tiden.
    Den andra ängeln ( som jag uppvaktade flitigt i undommens dar) gifte sig med Anders Wijkman (du vet) men jag tror paret gått skilda vägar.
    Lisen bor nog i föräldrahemmet i Drottningholm och du kan finna henne under namnet Wijkman. Skulle gissa att änglarna också häckar där. Hälsa från mig är du snäll.
    En annan tråd, Christina Schollin samlar på änglar och jag vill minnas att hon har de där gipskatterna. Om du inte hittar adressen (tror den är hemlig) kan skicka ett PM till mig. Hälsa henne, hon är förresten med på FB.
    So long...

Comment

Änglarna ser ut att koma från någon hemslöjdsaffär.
      I’m a real mean bitch!

Comment

Working...
      X