Den här lilla lådan, med så stort innehåll, har legat i morfars skrivbordslåda forever. När han dog behöll mormor den och sedan mamma i sin tur. Det här är en sådan sak jag skulle kunna tänka mig att sälja på loppis eftersom den inte har något affektionsvärde för mig. Det lär aldrig bli av eftersom jag har så svårt att sätta priser. Hur det än är med den saken vill jag se om det finns mer kunskap att hämta som kanske kan förändra mina känslor...
Kartongen är mycket välbevarad och med sådan passform att snurran/hjulet bara går ner i en viss vinkel. Det följer med ett eiffeltorn av plast, en snörstump och en bruksanvisning på engelska (ett språk morfar inte behärskade). Teoretiskt sett vet jag hur en gyro funkar så det behöver jag egentligen ingen upplysning om. det jag söker är "värdelöst vetande", samlar på sådant...
Kartongen är mycket välbevarad och med sådan passform att snurran/hjulet bara går ner i en viss vinkel. Det följer med ett eiffeltorn av plast, en snörstump och en bruksanvisning på engelska (ett språk morfar inte behärskade). Teoretiskt sett vet jag hur en gyro funkar så det behöver jag egentligen ingen upplysning om. det jag söker är "värdelöst vetande", samlar på sådant...

Comment