Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vårens flickparad.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vårens flickparad.

Tänkte jag skulle presentera några damer som varit mig trogna under de år som de bott hos mig.
    Börjar med en 51 cm. hög dam helt i grön förutom håret. Signerad H(arald) Salomon Plus R med tre kronor. H.S. var verksam på Rörstrand mellen åren 1943-1945.
    Bifogade filer

Tror inte att hon varit discobrud. Hon är iallafall gjord av Just Andersen i vad han kallade Diskometal. Damen är 28 cm och har hittat sin egen nisch här i livet.
    Bifogade filer

Comment

En dam känd av de flesta. Jeanne d`Arc. Parian, stämplad Gustavsberg 1925. Orginalet i marmor av Henri Chapu.
      Bifogade filer

Comment

Fina damer Ulferic

Denna dam gick jag miste om pga ren slöhet, i mitt tycke lite läcker men vad kan det vara?
        Souvenir från USA??
        Bifogade filer
        --eller hur det nu va.

Comment

Otroligt häftiga! Vilken storlek på HS-donnan! Grattis!

Comment

Lite naket kanske inte stör så mycket vid denna tid på dygnet. Men å andra sidan finns bilden kvar även under de ljusa timmarna. Lovar att nästa dam är påklädd.
            Skulptören Bengt Amundin har signerat denna 39 cm. höga dam.
            Bifogade filer

Comment

Har alltid haft svårt att passa tider och hålla reda på veckans alla dagar. Denna dam har därför fått till uppgift att tala om för mig när klockan är slagen. Finns en otydlig märkning i botten som jag inte kunnat tyda.
              Bifogade filer

Comment

Har titta en lång stund på din ypperliga bild Nisse. Att döma av den robusta fotbeklädnaden tror jag hon gör reklam för amerikanska skördetröskor.
                En dam som är en prydnad för varje hem. Har en gång varit frontfigur för något för mig okänt bilmärke.
                Bifogade filer

Comment

Bor man som jag på en ö måste någon sköta båten. En av mina damer, Fru Björk ser till att båten öses. Målad på en snedsågad björkstam.
                  Bifogade filer

Comment

Huvkråkan har jag sett förut men kan inte för allt stormvirke i småland komma på var den suttit på för bilmärke
                    --eller hur det nu va.

Comment

Det är inget som säger att den tillhört något speciellt märke, det gjordes "lösa" märken till försäljning.

Comment

Ursprungligen postat av Hektor Visa inlägg
                        Det är inget som säger att den tillhört något speciellt märke, det gjordes "lösa" märken till försäljning.
                        Jo men visst är det så, men mitt undermedvetna säger att detta är en orginalkråka men kommer inte på till vilken bil.
                        --eller hur det nu va.

Comment

Working...
                        X