Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Docksäng av gammal cigarrlåda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Docksäng av gammal cigarrlåda

Källarrensning.
    Har två stycken docksängar som min dotter fick en gång i tiden av nån i släkten.
    Längd 22 cm, bredd 10 cm. Brunlaserade. Två olika cigarrmärken.
    Under den ena står det "Tabaco de habana" och så en örn.
    Storleken är för kort för en Barbiedocka, så de har nog av den anledningen inte blivit lekta med.
    Jag har googlat. Men, hittar ingen info. Vore roligt att få lite historia.
    Någon som vet?
    Last edited by Sva; 2013-01-31, 23:20.

Vad är det du önskar mer info om? Att göra om uttjänta föremål till leksaker har gjorts sedan tidernas begynnelse. Den typen av hemarbete har ingen möjlighet att få någon fördjupning i ett sånt här forum. Däremot om man kan spåra ägarlinjen bakåt och gå igenom fotografier, dagböcker mm kanske man kan få en fördjupning i ämnet. Men den resan börjar i din egen källare...

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
      Vad är det du önskar mer info om? Att göra om uttjänta föremål till leksaker har gjorts sedan tidernas begynnelse. Den typen av hemarbete har ingen möjlighet att få någon fördjupning i ett sånt här forum. Däremot om man kan spåra ägarlinjen bakåt och gå igenom fotografier, dagböcker mm kanske man kan få en fördjupning i ämnet. Men den resan börjar i din egen källare...
      "Den typen av hemarbete har ingen möjlighet att få någon fördjupning i ett sånt här forum"

Trodde det passade bra under övrigt. Jag har tydligen inte läst på forumkriterierna tillräckligt.
      Får be om ursäkt.

Comment

Rundar av med en bild...

Click image for larger version

Name:	sang.jpg
Views:	1
Size:	73,3 KB
ID:	543922

Comment

Det var inte meningen att skrämma bort dig. Visst kan man diskutera alla slags prylar, men det verkade som om du ville ha svar på någon specifik fråga. Vad har du googlat på? Så man kan följa dina tankar om vilken fråga du vill ha svar på...

Comment

Känns som att jag fått svar på min fundering "lite historia" om detta hantverk(om det nu ens kan kallas det).
            Verkar inte finnas nåt mer värt att veta än det du Peter presenterat ;-) Tack.

Comment

Jag tycker dina docksängar ser mysiga ut! Tror jag kan ha sett något liknande i min barndom. Har du lust ta en tydlig bild av just firmatrycket?

Comment

Working...
              X