Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekvivokt lr moraliskt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ekvivokt lr moraliskt?

Här är något att bita i. Fattar inte poängen; vad vill man säga? På lockets insida står den kufiska texten och däri finns en porslinsfigurin visande en naken dam insvept i lakan. Men det finns även ett lock på undersidan som om något saknas.
    Bifogade filer

Tystnad gillar jag inte...

Hallå,
    Rolig ask, kanske en påkostad förpackning för ett effektivt preventivmedel. Inte ekivokt, här är det högt i tak...
    So long....

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå,
      Rolig ask, kanske en påkostad förpackning för ett effektivt preventivmedel. Inte ekivokt, här är det högt i tak...
      So long....
      Asken är troligen tidig 1900 tal.,vad fanns det för preventivmedel då; kondomer av gristarmar??

Comment

Hallå,
        Möljlien detta.http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&...57700187,d.bGE
        So long...

Comment

Sa han PES-SAREN............bra där Kimmen, Du har koll på grejerna.

Comment

Tror nog inte i första hand på PESar - snarare tvärtom!
            En liten spansk fluga kan ju även ge en mera lugn sömn - har det sagts mig

Om jag dessutom kan snylta på denna tråd, lite OT, vill jag gärna framföra till KIM att en mycket uppskattad prisbok har kommit fram, osäkert som ett brev på posten - brevlådor kan ju vara små konstverk de oxå.
            Själv välsignar jag mailfunktionen i datorn (om jag bara hittar adresserna) - att skicka ångpostbrev påminner mig var gång om en Tante i "Tre män i en båt" - det tog några dagar; att på en gång hitta brevpapper, kuvert, adress, frimärken och avsändningslåda går ju inte snabbare nuförtiden!

Comment

Hallå Snubben,
              Kul att höra av dig... det kan du ju. Jo, rutschbana kallade vi dom när jag var ung... hoppas det inte går över..
              So long...

Comment

Hallå sjelf,
                Din inledning kommer mig att inse att mina tidigare försök att svara försvunnit i Cyberrymden - kanske ångposten är att föredra i sällsynta fall?
                mvh
                bwh

Comment

Ursprungligen postat av bwh Visa inlägg
                  Tror nog inte i första hand på PESar - snarare tvärtom!
                  En liten spansk fluga kan ju även ge en mera lugn sömn - har det sagts mig

Om jag dessutom kan snylta på denna tråd, lite OT, vill jag gärna framföra till KIM att en mycket uppskattad prisbok har kommit fram, osäkert som ett brev på posten - brevlådor kan ju vara små konstverk de oxå.
                  Själv välsignar jag mailfunktionen i datorn (om jag bara hittar adresserna) - att skicka ångpostbrev påminner mig var gång om en Tante i "Tre män i en båt" - det tog några dagar; att på en gång hitta brevpapper, kuvert, adress, frimärken och avsändningslåda går ju inte snabbare nuförtiden!
                  Hallå bwh,
                  Tror egentligen inte heller pessar men tyckte det var lite kul med kopplingen. Bra att priset hittat fram, det en ju bara en symbolisk grej med personlig anknytning. Jag är ju en dårfink som tror på kommunikation. So long...
                  Kim
                  PS. Nej min vän, budskapet har nått fram...
                  Last edited by Kim von Platen; 2013-01-13, 01:00.

Comment

Visst är det trevligt med kommunikation - det inser man dessutom extra tydligt vid en viss ålder när kommunikatörerna visar en tendens att försvinna - de nya blir desto värdefullare (om man får nämna värde här utan att förnärma de överkänsliga?)

Comment

Kan det vara någon slags lusplockare som saknas? "Den lille fredstöraren" måste väl tyda på något som håller en vaken om nätterna?

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
                        Kan det vara någon slags lusplockare som saknas? "Den lille fredstöraren" måste väl tyda på något som håller en vaken om nätterna?
                        Ja, något lusbekämpande var min spontana tanke när jag såg prylen.
                        Formuleringen "...är i de flesta fall att konstfärdigt gripa och tillintetgöra den lille fredstöraren." tycker jag passar mycket bättre i det sammanhanget...

Comment

Working...
                        X