Här är något att bita i. Fattar inte poängen; vad vill man säga? På lockets insida står den kufiska texten och däri finns en porslinsfigurin visande en naken dam insvept i lakan. Men det finns även ett lock på undersidan som om något saknas.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ekvivokt lr moraliskt?
Collapse
X
-
Asken är troligen tidig 1900 tal.,vad fanns det för preventivmedel då; kondomer av gristarmar??Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå,
Rolig ask, kanske en påkostad förpackning för ett effektivt preventivmedel. Inte ekivokt, här är det högt i tak...
So long....
Comment
-
Tror nog inte i första hand på PESar - snarare tvärtom!
En liten spansk fluga kan ju även ge en mera lugn sömn - har det sagts mig
Om jag dessutom kan snylta på denna tråd, lite OT, vill jag gärna framföra till KIM att en mycket uppskattad prisbok har kommit fram, osäkert som ett brev på posten - brevlådor kan ju vara små konstverk de oxå.
Själv välsignar jag mailfunktionen i datorn (om jag bara hittar adresserna) - att skicka ångpostbrev påminner mig var gång om en Tante i "Tre män i en båt" - det tog några dagar; att på en gång hitta brevpapper, kuvert, adress, frimärken och avsändningslåda går ju inte snabbare nuförtiden!
Comment
-
Hallå bwh,Ursprungligen postat av bwh Visa inläggTror nog inte i första hand på PESar - snarare tvärtom!
En liten spansk fluga kan ju även ge en mera lugn sömn - har det sagts mig
Om jag dessutom kan snylta på denna tråd, lite OT, vill jag gärna framföra till KIM att en mycket uppskattad prisbok har kommit fram, osäkert som ett brev på posten - brevlådor kan ju vara små konstverk de oxå.
Själv välsignar jag mailfunktionen i datorn (om jag bara hittar adresserna) - att skicka ångpostbrev påminner mig var gång om en Tante i "Tre män i en båt" - det tog några dagar; att på en gång hitta brevpapper, kuvert, adress, frimärken och avsändningslåda går ju inte snabbare nuförtiden!
Tror egentligen inte heller pessar men tyckte det var lite kul med kopplingen. Bra att priset hittat fram, det en ju bara en symbolisk grej med personlig anknytning. Jag är ju en dårfink som tror på kommunikation. So long...
Kim
PS. Nej min vän, budskapet har nått fram...Last edited by Kim von Platen; 2013-01-13, 01:00.
Comment
-
Ja, något lusbekämpande var min spontana tanke när jag såg prylen.Ursprungligen postat av Peter S Visa inläggKan det vara någon slags lusplockare som saknas? "Den lille fredstöraren" måste väl tyda på något som håller en vaken om nätterna?
Formuleringen "...är i de flesta fall att konstfärdigt gripa och tillintetgöra den lille fredstöraren." tycker jag passar mycket bättre i det sammanhanget...
Comment
.

Comment