Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vinkylare Sigvard Bernadotte?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• vinkylare Sigvard Bernadotte?

Hej.

Är det någon som vet om Sigvard Bernadotte har designat en vinkylare i nysilver och som endast ska ha tillverkats i 2000 exemplar.

Jag har en vinkylare som är märkt i botten 734/2000 winecooler silverplated. på sidan av vinkylaren finns en signatur som ser ut att vara just sigvards.
    Det har sagts mig att det ska vara bernadotte men då jag inte kan hitta något på nätet om just min vinkylare så undrar jag om det är korrekt.

Tacksam för all hjälp.

PS: Nu har jag öppnat min affär "1cru vin & Antique" på nybrogatan 36 i Stockholm.Gå in på följande länk så få ni se vad vi säljer.
    Korkskruvar, champagneglas, vinkylare, vinglas ,doftaromer och vintillbehör. Med 19 år i branschen är vinkällarbutikens signum hög service och kvalité

Mvh

Helen

Med tanke på märkningen verkar det ju korrekt. Hittar ingen bild i boken "Designprinsen".
    Har du möjlighet att lägga ut en bild?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Jag lägger ut en bild i morgon.

Kram

Helen

Comment

Grattis till nya butiken!

Comment

Kan S.B ha gjort denna för Georg Jensen när han arbetade där kanske?!
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Nu kommer bilderna, de är tagna med mobil så det är nog ingen bra kvalite.

Kram

Helen
            Bifogade filer

Comment

Samlarklubben Fyrklöverns märke i botten också. Han har gjort en porslinsservis åt dem med Margaretablomman (prästkragen) som dekorelement. Jag tycker det ser ut som om samma dekor finns på hänklarna?

Kanske en specialdel som gjordes till milleniskiftet?

Comment

Hej Peter
                Tack för din hjälp, jag bara undrar att om den skulle vara gjord av fyrklövern varför är det då skrivet på engelska på kartongen? Det finns inget märke i botten förutom 734/2000
                jag ska googla vidare. Hänklarna är nog som du säger utformade som en prästkrage.

Kram

Comment

Jag har googlat lite, men inte hittat något alls. Skriv till fyrklövern och fråga.

Comment

Jag har precis skrivit till fyrklöver och inväntar svar. Jag talar om när jag får något svar. Det var väl skönt att höra att inte du heller kan hitta något om just denna vinkylare, jag trodde det var jag som gjorde något fel :-)

Jag funderar om det kan vara så att fyrklövern kanske finns i flera länder och att just vinkylaren såldes utomlands? Jag letar vidare.

Kram

Comment

Här kommer svaret från Fyrklövern.

"Hej, vi har en kylare som S Bernadotte har designad, om det är samma som din kan jag inte svara på. Den ingår i Marianne seriven togs fram år 2000."

Ja blev vi klokare på det här? Då det inte finns någon bild på fyrklövens vinkylare så tror jag nog ändå att det är samma.

Kram

Comment

Hur mycket mer behöver du veta? Du har: Fyrklöverns märke, Sigvards autograf och årtalet 2000. Det skulle räckt för mig...

Comment

Utan tvekan ser det ut som Sigvard B-dottes signatur, i varje fall om man jämför med signaturen på kaffepannan som han i och för sig inte har designat.

Man måste till yttermera visso dessvärre ta många uppgifter i den nya boken om SB med många nypor salt.

Comment

Working...
                          X