Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad kan jag ta för denna tavla på loppis ?
Collapse
X
-
Det står mycket riktigt G. Manca, det var jag som skrev fel. Kunde inte ta någon bra bild på signaturen tyvärr. Vad tror du den är värd ?Ursprungligen postat av simco Visa inläggJag skulle gissa på att det står G. Manca, kan du ta en bild på signaturen?Stöd forskningen kring sjukdomen Cystisk Fibros på plusgiro 900228-8
Comment
-
Det är tyvärr inga jättesummor det rör sig om, jag kör också på tipset att kolla avslutade auktioner på Tradera. Det är faktiskt en rätt bra måttstock på vad man kan förvänta sig. Det är mycket som väger in, tex skick, hur vanlig, ovanlig ett föremål är och hur tilltalande formgivningen är för den stora massan. I fallet med din tavla så tror jag att det rör sig om en till ett par hundralappar ungefär, förutsatt att skicket är bra.
Comment
-
Hallå Antikt,
Kollade Traderalänken från Simco eftersom jag i morse snubblade på en färgad sjöjungfru av samma formgivare. Nästan alla hans "verk" föreställer svarta damer
och är gjorda i gips. Så jag tror att din är gjord i gips, betong hänger man inte upp på väggen i lättaste taget. Trist motiv i jämförelse med damerna (som är så typiska
för tiden), så jag gissar att Simcos värdering är i överkant. So long...
Comment
-
Gino Manca var italienare som var fallskärmsjägare åt Mussolini i Nord Afrika under andra världskriget. Möjligtvis var det där som Manca fick upp ögonen för de svarta kvinnorna som tillhör de populärare figurerna. 1955 flyttade Gino Manca till Norge och förutom kvinnorna har han tillverkat katter, rådjur, troll och väggtavlor mm. 1965 flyttade han till Sverige till Ödeshög och senare till Norrköping 1966. i Sverige tillverkade han mest trädgårdskonst och tillverkade formar till trädgårdskonsthandlare som gjöt i betong.Last edited by simco; 2012-10-16, 16:27.
Comment
Comment