Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Heraldik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Heraldik

Något att bita i. Megastor vapensköld i snidat trä. Någon som vet vilkens adlig familjs vapnen det är och hur gammalt? 80 cm hög.
    Bifogade filer

Möjligtvis Spaniens vapen under Franco.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
      Möjligtvis Spaniens vapen under Franco.

http://en.wikipedia.org/wiki/Portal:...d_coat_of_arms
      Nära. Med alltför mycket är olikt. Borgen är inte den samma och fältet på motsatt sida om lejonen har andra symboler. Min har korslagda sträck med vad som verkar vara örnar i. Även kronan är helt annorlunda.

Comment

de er fuldstændig ens.
        Og træskærre arbejde i Spanien. Det er typisk.
        Så du må nok affinde dig med at det er spanien.

Comment

Ursprungligen postat av hose Visa inlägg
          de er fuldstændig ens.
          Og træskærre arbejde i Spanien. Det er typisk.
          Så du må nok affinde dig med at det er spanien.
          Jag medger att de liknar varandra. Men de är absolut inte fullständigt översenstämmande.
          Kolla igen; kolla kronans "juveler" på den Spanska kronan - saknas helt på min. Den spanska skölden har båtformad nederdel, min är spetsig.,även toppen är olika; även där är min spetsig uppåt medans den Spanska är platt..
          Finns många fler olikheter.
          Den kanske är Spansk men isf något helt annat - kanske en individuell sköld för en Spansk adelsfamilj.

Comment

2 ting fremstillet af 2 forskellige mennesker bliver aldrig ens.
            Se på tårnet - 3 tårne på begge udgaver - selvfølgeli af forskellig model - men grundlæggende er det samme motiv.

Comment

Ett heraldiskt vapen är definierat till sitt innehåll, men aldrig till sin stil. Så visst är detta Spaniens dåvarande vapen, även om det har ett något annorlunda utförande än Wikipediavarianten.

Comment

Working...
              X