Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pingvin i trä

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pingvin i trä

Förstår att det är i stort omöjligt att hitta formgivare om inte någon annan sitter på en likadan. Men tycker den är fin och välgjord så bättre att göra ett försök.

Undrar lite vad det är för träslag som har använts också. Någon som kan svara på det?
    Höjd på pingvinen mäter 23-24cm. Ingen signatur undertill.
    Bifogade filer
    Pes är mitt google.

Den är trevlig och gjord i teak och ....

Comment

Jätte tack Kaptenen, var lite osäker. Kan det ev vara bok som är själva "inlägget" tro?
      Pes är mitt google.

Comment

Lite ovanligare variant av TV-trana med lite danska influenser?
        Tycker mig ha sett en sådan förut men kan inte komma ihåg var.
        Ser välgjord ut.

Comment

wasistdas
          Jätte tack Kaptenen, var lite osäker. Kan det ev vara bok som är själva "inlägget" tro?
          Sticker ut hakan och säger att bok är det nog inte iallafall.
          "Bok är enda träslaget med kommatecken i" Sa min "träguru" en gång i tiden.

Kan det vara så enkelt som att det är björk tror det.

Tjusig pingvin hursomhellst...

Comment

Ursprungligen postat av Surmasen Visa inlägg
            Lite ovanligare variant av TV-trana med lite danska influenser?
            Tycker mig ha sett en sådan förut men kan inte komma ihåg var.
            Ser välgjord ut.
            Tack för inputen Surmasen. Fick faktiskt googla mig till vad TV-trana var för ngt. Hade inte en aning om att det var så populärt på 50 talet. Nu förstår jag varför man ofta springer på dessa på loppisar . Danmark är ju inte omöjligt med tanke på alla fina träfigurer som både Kai Boisen, Hans Bölling mfl mfl har gjort.

Ursprungligen postat av Goran W Visa inlägg
            Sticker ut hakan och säger att bok är det nog inte iallafall.
            "Bok är enda träslaget med kommatecken i" Sa min "träguru" en gång i tiden.

Kan det vara så enkelt som att det är björk tror det.

Tjusig pingvin hursomhellst...
            Tack Goran W. Jag är inte duktig på träslag, mycket att lära där. Jag googlade en del på teak och hittade en hel del möbler som hade inslag av bok, ex

Så tänkte att det kanske kunde vara bok. Ska dock söka efter björk också och se om jag kanske kan komma vidare.
            Stort tack för din input.
            Pes är mitt google.

Comment

Hallå Wasse,
              Träslag är så in i vassen svårt att bedöma i bild. Som en kvinna, måste beröras.

Jag tror att att inläggningen är gjord i al (som håller färgen) om det nu inte är ett importerat träslag?
              So long...

Comment

Jag lutar också åt Björk men hur som helst kan vi nog enas om att det är fråga om lövträ. Lite synd på kvisten bara, (personlig åsikt)

/Urban

Comment

Kim von Platen
                  Träslag är så in i vassen svårt att bedöma i bild. Som en kvinna, måste beröras.
                  Tack, du fick mitt yrke att kännas betydligt behagligare, kladdar dagligen på faner av alla de slag.
                  Lite utanför ämnet kanske...

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                    Hallå Wasse,

Jag tror att att inläggningen är gjord i al (som håller färgen) om det nu inte är ett importerat träslag?
                    So long...
                    Tack Kim för din input, jag har förstått att det inte är det enklaste och för en novis som mig så har jag nog en lång väg att vandra.

Ursprungligen postat av umeubbe Visa inlägg
                    Jag lutar också åt Björk men hur som helst kan vi nog enas om att det är fråga om lövträ. Lite synd på kvisten bara, (personlig åsikt)

/Urban
                    Tack även till dig umeubbe för inputen. Kan hålla med dig om att pingvinen hade sett än bättre ut utan denna kvisten. Men den syns bättre på bild än i verkligheten
                    Pes är mitt google.

Comment

Ursprungligen postat av umeubbe Visa inlägg

/Urban
                      Håller med umeubbe, lutande björk eller som den också kallas, hängbjörk.

Comment

Working...
                      X