Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Gamla brev och kort - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamla brev och kort

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gamla brev och kort

Hej, jag är ny medlem. Jag har i min ägo gamla brev från artonhundratalet, både med och utan frimärke. Har också brevkort från olika år, från artonhundratalet och några sekel framåt. Är det någon som vet hur jag går till väga i fortsättningen om jag vill avyttra/sälja dem till bästa pris. De är väldigt vackra brev med underbar snirklig text. Korten är från hela landet med olika motiv på, samt då även med fina gamla frimärken på. Jag har aldrig sålt någonting över nätet förut och känner mig lite främmande inför detta..Vore bussigt om jag fick hjälp av er som verkar väldigt kunniga

Hallå Monand,
    Välkommen till PES. Tradera säljer mycket vykort och här har du en av flera trådar som behandlar vykort:

So long...

Comment

Tackar och bockar

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå Monand,
      Välkommen till PES. Tradera säljer mycket vykort och här har du en av flera trådar som behandlar vykort:

So long...
      Du skall ha stort tack som svarade. Det verkar som om det är en "liten" skatt jag har här hemma. Jag har rätt många, riktigt gamla kort. Verkar som om jag får ta en titt på Tradera och lära mig hur försäljning där går till..Tack igen/M

Comment

Hej Monand, och välkommen till PES. Jag har själv gjort mig av med en massa vykort på senare tid; gammalt arvegods. Min första tanke var Tradera men tanken på att skicka och ta betalt för 200 vykort i poster om 10-15 kronor lockade inte. Istället sökte jag upp en vykortssäljare på en samlarmässa. Ganska bra betalt och inget arbete,
        Nej, det är inget loppspel.

Comment

Mine foreldre har fremdeles alle kort etter mine tippoldeforeldre samlet i ett album (flere hundre). Det har gitt veldig gode bidrag til slektsforsningen, og gitt svar på spørsmål som ellers ville vært umulig å finne ut av. Splittes samlingen og selges vil teksten og sammenhengen mellom kortene og brevene for all fremtid være tapt for etterslekten...

For meg betyr affeksjonsverdien og å ha dokumentasjonen på mine forfedres kommunikasjon samlet mer enn pengeverdien av å selge kortene 1 og 1.

Bare en tanke, du står selvfølgelig fritt til å gjøre som du vil

Banden

Comment

Det lät bra..

Ursprungligen postat av Mochens_gubbe Visa inlägg
            Hej Monand, och välkommen till PES. Jag har själv gjort mig av med en massa vykort på senare tid; gammalt arvegods. Min första tanke var Tradera men tanken på att skicka och ta betalt för 200 vykort i poster om 10-15 kronor lockade inte. Istället sökte jag upp en vykortssäljare på en samlarmässa. Ganska bra betalt och inget arbete,
            Ja, det var också ett bra förslag. Tack för det. Jag är bara rädd att bli "lurad". Att korten är värda så mycket mer än vad jag kan tänkas få ut av en försäljare. Men så är det väl i den här världen. Svårt att veta bara om det är frimärket eller kortet som är värde i . Antagligen är det båda två.

Comment

Inte släkt

Ursprungligen postat av Banden Visa inlägg
              Mine foreldre har fremdeles alle kort etter mine tippoldeforeldre samlet i ett album (flere hundre). Det har gitt veldig gode bidrag til slektsforsningen, og gitt svar på spørsmål som ellers ville vært umulig å finne ut av. Splittes samlingen og selges vil teksten og sammenhengen mellom kortene og brevene for all fremtid være tapt for etterslekten...

For meg betyr affeksjonsverdien og å ha dokumentasjonen på mine forfedres kommunikasjon samlet mer enn pengeverdien av å selge kortene 1 og 1.

Bare en tanke, du står selvfølgelig fritt til å gjøre som du vil

Banden
              Så trevligt för dig att du har kvar släktband i dessa kort och att de givit dig länkar till släktforskning. Jag har själv inte någon kontakt till dessa kort. Det var min nu bortgångne far som samlade i yngre år. Det finns dock vissa gamla brev från artonhundratalet som avlägsna släktingar skrivit. Det är dock bara jag som har "nostalgiska" band med dessa. Vill inte att de skall bli slängd efter mig en gång så jag vill hellre att de kommer till nytta, och så är det inte så dumt med lite pengar i nuläget. /M

Comment

Working...
              X