Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fräck, signerad gipstavla med porslinsmosaik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fräck, signerad gipstavla med porslinsmosaik

Den här målade gipstavlan gillar jag!
    Kul motiv som är fint genomfört med inlagda porslinsbitar uppe i hörnen. Oläsllg signatur och någon som noterat ”1965” i blyerts på baksidan.
    Någon som känner igen signaturen eller kan något om ursprunget?
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Någon som har en tanke, spekulation eller fundering kring denna?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Min första tanke är turistinköp i södra Europa. Italien kanske?

Comment

Jag är fascinerad av signaturen. Hur har konstnären tänkt? Det i vitt är ju själva bokstäverna. Men sen är det övermålat med det svarta, som i sin tur är övermålat med grått, dvs bakgrundsfärgen. Eller är det avskavt? Varför ska man göra en signatur som inte ska gå att tyda?

Comment

Håller med Peter om att det ser konstigt ut. Kan det vara så att det grå/vita runt ytterkanten är pålagt senare för att dölja en lagning??

Comment

Jag såg en snarlik tavla idag och den var märkt Carola, men det säger mycket, med det finns fler tavlor, även denna var märtk med ett X och ett nummer på baksidan.
            I’m a real mean bitch!

Comment

Aha! Då är ju signaturen uttydd! Då ska vi bara ta reda på vem Carola är/var. Kan ju inte vara så svårt.
              Konfucius

Comment

Working...
              X