Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gissa vad detta är

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gissa vad detta är

Vad har jag hittat idag. Har tillhört Arvid Landén eller möjligen Sandén.
    Bifogade filer

En bild till

Denna sitter på mitten......
    Bifogade filer

Comment

Jag är fruktansvärt oteknisk, någon manick för att sända morse?
      I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
        Denna sitter på mitten......
        Har inte det blekaste aning om vad det kan tänkas vara.

Gissning på funktion: Man vrider runt handtaget medsols, då spänns snöret som går genom de två hålen på varje sida. Så spärrar man med spärren under handtaget i det "kugghjulsliknande" hjulet!
        Men frågan är vad finns på undersidan?

Är det en "miniatyrsträckbänk" för ...?

Eftersom det är du Snubben som frågar så kan det ju vara precis vad som helst.
        - - - - - - - - - -
        "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
          Jag är fruktansvärt oteknisk, någon manick för att sända morse?
          Morsning och goodbye då menar Du, nej förlåt Maria. Manicken har inget med den sortens kommunikation att göra, men kommunikation är ingen dum början att nysta i ändå.

Comment

Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
            Har inte det blekaste aning om vad det kan tänkas vara.

Gissning på funktion: Man vrider runt handtaget medsols, då spänns snöret som går genom de två hålen på varje sida. Så spärrar man med spärren under handtaget i det "kugghjulsliknande" hjulet!
            Men frågan är vad finns på undersidan?

Är det en "miniatyrsträckbänk" för ...?

Eftersom det är du Snubben som frågar så kan det ju vara precis vad som helst.
            Ja man blir onekligen svårt imponerad, är det Watson själv som har kommit till PES-forumet. Då bör farbror också veta vad det är han fått patent på, "miniatyrpressbänk" möjligen. Patentet är f.ö gammalt, 1860-70 tal tror jag det var.

Comment

Ja man blir onekligen svårt imponerad, är det Watson själv som har kommit till PES-forumet. Då bör farbror också veta vad det är han fått patent på, "miniatyrpressbänk" möjligen. Patentet är f.ö gammalt, 1860-70 tal tror jag det var.
              "Minnet min käre Watson, minnet är inte vad det borde vara".

Är det samme Watson? Bells kompanjon,Thomas A W?
              - - - - - - - - - -
              "För mycket av det goda är alldeles lagom."

Comment

Ursprungligen postat av Lars F Visa inlägg
                "Minnet min käre Watson, minnet är inte vad det borde vara".

Är det samme Watson? Bells kompanjon,Thomas A W?
                Watson som fått patent på denna "grunka" torde vara John Watson, men inte behavioristen.
                Bifogade filer

Comment

Morsning och goodbye då menar Du, nej förlåt Maria. Manicken har inget med den sortens kommunikation att göra, men kommunikation är ingen dum början att nysta i ändå.
                  Lägg till transport.................

Comment

Man såg den där mackapären på ca 1970-talet, det kunde ligga en dylik i diverse auktionspartier för att efter hand hamna hos antikhandlare med enklare sortiment. Inte ens på den tiden visste någon vad det var, men de flesta gissningarna gick i riktning mot att det skulle vara en tidningsbuntarapparat. Jag har en exakt likadan men utan märkning.

Comment

Ursprungligen postat av HgF Visa inlägg
                      Man såg den där mackapären på ca 1970-talet, det kunde ligga en dylik i diverse auktionspartier för att efter hand hamna hos antikhandlare med enklare sortiment. Inte ens på den tiden visste någon vad det var, men de flesta gissningarna gick i riktning mot att det skulle vara en tidningsbuntarapparat. Jag har en exakt likadan men utan märkning.
                      Det kanske den funkar som också men det är inte tanken med den i första hand.........

Comment

Vad står det?

Vad kan det stå tro, inte tidningsbuntar, men?
                        Bifogade filer

Comment

För att bära is med
                          Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

Comment

OK - att bära böcker med. Amerikanska skolbarn bär sina böcker i en rem. Kan denna apparat ha varit avsedd som en ersättning. Jag testade min med en bunt böcker. Jag föredrar hellre remmen.

Comment

När man binder böcker behöver man pressa ihop dem. Kan det ha varit en enklare variant? Kanske för ihopbindning av dagstidningar?

Comment

Working...
                              X