Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lego märkning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lego märkning

Hej!
    Undrar om alla Lego är märkta med Lego eller om det bara kan vara ett nr? På de minsta delarna kanske det inte står någonting alls, någon som vet?

Skickar med en bild på delar som är märkta 1 eller liknande.

Click image for larger version

Name:	delar.jpg
Views:	1
Size:	100,3 KB
ID:	643358

Det är LEGO delar så pass mycket vet jag

Comment

Tack Luchur!

Då vet jag det. Men varför märker inte Lego alla sina delar så man vet att de verkligen är Lego? Vet någon vilka delar de märker och vilka de inte märker? Hur brukar märkningen se ut? Bara siffror, eller siffror och Lego?

Comment

De fyra hattarna i mitten är väl knappast lego, de är för stora, möjligen är det Duplo men nuförtiden är hattarna på duplogubbarna fasta och går ej ta av. Brandhjälmen nere i högra hörnet däremot stämmer i storlek med Lego. Gaffeln är jag också tveksam till om det är Lego
        Att de minsta bitarna inte märks är väl egentligen inte konstigt, det får inte plats.

Comment

Är beredd att hålla med Legion om att hattarna kanske ej är Lego, kan du ta en bild på dem upponer? De tidigaste Lego figurerna var stora och ledade i armar och ben, med klotrunda huvuden som man kunde byta peruker och huvudbonader på.
          Men ev är hattarna samt skiftnyckel och tratt Playmobil delar. Gaffeln hör nog till någon Barbie docka eller vän.
          Ber om ursäkt över att jag var så snabb på att svara tidigare...

Comment

Tack Legion!

Här kommer bilder på hattarna. Click image for larger version

Name:	hattar.jpg
Views:	1
Size:	37,3 KB
ID:	527130

Comment

Minsta kepsen är definitivt Lego, övriga är jag osäker på om de ens är Playmobil.

Comment

Här kanske du kan söka vad som är Lego och inte.

Mvh/Urban

Comment

Working...
                X