Gillar krokens utseende på denna! Det står Kisa på ena sidan.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gammal galge
Collapse
X
-
Visst var och är dessa äldre galgar bra mycket trevligare än dessa i plast eller järntråd. Runt omkring där jag bor fanns ett antal Dam och Herr. Försöker få tag i trägalgar från dessa numera nedlagda butiker. Oftast fanns firmans namn inbränt på galgen. Brukar gräva i galglådan på loppisar för oftast ligger dessa galgar i en stor hög i en flyttlåda. Undrar hur många galgsamlare det finns?
-
Anders och Måns besökte en galgsamlare i sitt TV-program för något år sedan. Länk till klippet ligger kvar på SVT:s hemsida, men jag får det tyvärr inte att fungera...
Comment
-
Verkar inte finns särskilt många galgsamlare, här är dock en
– eller – Mitt liv i galgar Att man samlar på saker är inget man skryter om i mer sofistikerade sammanhang. Såvida det inte är förstaupplago...
Räknar mig själv inte till den skaran, men kunde inte låta bli att ta till vara den på bilderna + några till i ett rivningshus...
Känns åtminstone som 1930-tal? Kanske rent av tidigare?
Comment
-
Nytillskott
Fick tag på ytterligare en av äldre modell, den längst fram.
Fann även en artikel om en galgsamlare:
Comment
-
Nej, jag har inte sjunkit så djupt, är bara nere lite med fötterna i träsket
.
Plastgalgar finns, men använder hellre trädito.
Det roliga med galgen längst fram, från Nya Beklädnadsaffären, är att på den fanns ett årtal ditskrivet med blyerts. Hur gammal tror ni att den är (minst)?Last edited by Per; 2007-11-08, 10:50.
Comment
).
Comment