Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ägghöna eller ägghönor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tema: Ägghöna eller ägghönor

Hej, jag lyckades inte hitta någon tråd med ägghönor, men den nya sökfunktionen och jag är inte kompisar, så jag kanske har missat.

Välkomna med många bidrag av ägghönor och liknande varelser...
    Jag börjar med en i porslin, vet inget om den, men den ser ut att vara av äldre modell.
    Bifogade filer
    Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Och här kommer en i glas. Den är fin men kan vara helt sprillans ny. Om någon vet något om dessa ägghönor så skriv gärna. Hoppas fler lämnar bidrag. Tack!
    Bifogade filer

Comment

Här är mina Gustavsbergare i storlekarna 3.5 och 3, märkligt detta med storleksmärkningen. Den verkar vara lite hipp som happ, eftersom det skiljer så mycket på ett halvnummer. Tror att Gustavsberg gjorde sina i minst 10 olika storlekar. Om jag får gissa, så gissar jag att Din porslinshöna är gjord av Rörstrand, fin är den i vilket fall som helst, och stor skulle jag tro, No 5 som den har.
      Bifogade filer
      Last edited by prylsnubben; 2011-09-08, 20:41.

Comment

Hallå och kuckiliku.
        Så ska dom se ut Snubben. Därmed inte sagt att Rörstrand var sämre. Min Far hade en samling G:berg men jag kan inte finna bilden och jag har väl någon i stan. För övrigt tror jag att många ruvar på P-sons tråd, vad den nu heter?

Tack Viol för trevlig idé. Det finns få saker som går upp mot en god frukost när man vaknar upp som en tupp och får ett varmt ägg till kaffet. Tupp, höna eller kyckling...
        So long...
        Last edited by Kim von Platen; 2011-09-08, 21:48.

Comment

Åhh vilka fina ägg-chicks! Min är nog i stl med din minsta höna. Tjusiga var dom.
          Hoppas det kommer fler. Jag såg en fin ägghöna som var en fasan (äggfasan), men den var för dyr för mig.

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
            Hallå och kuckiliku.
            Så ska dom se ut Snubben. Därmed inte sagt att Rörstrand var sämre. Min Far hade en samling G:berg men jag kan inte finna bilden och jag har väl någon i stan. För övrigt tror jag att många ruvar på P-sons tråd, vad den nu heter?

Tack Viol för trevlig idé. Det finns få saker som går upp mot en god frukost när man vaknar upp som en tupp och får ett varmt ägg till kaffet. Tupp, höna eller kyckling...
            So long...
            Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
            Åhh vilka fina ägg-chicks! Min är nog i stl med din minsta höna. Tjusiga var dom.
            Hoppas det kommer fler. Jag såg en fin ägghöna som var en fasan (äggfasan), men den var för dyr för mig.

Tack, tack. Det är alldeles för mycket beröm till mina värphönor. Det har varit en fullständig "Kackelikukackkackkakasymfoni" här efter att "the chicken two" lyckats uppsnappa berömmet på något konstigt sätt. Till Dig Viol vill jag bara säga att Din smarta idé med tändsticksasken, för att få en storleksuppfattning, fullständigt förbleknade för mig, när jag såg 5-an. JÄTTE-stor tänkte jag med mina små beskedliga 3-or.
            PS. Beskedliga före allt beröm vill säga; NEJ tyst nu Kack, kackkakukelikackkakulikackkak........
            Last edited by prylsnubben; 2011-09-09, 17:30.

Comment

Hahahaha! Du är så rolig!
              Jag förstår att dina näpnaste i porslin chicky-bits i hörde berömmet! Vi chicks tenderar att höra sånt på långa avstånd. "Because we are worth it" som reklamsloganen lyder!
              Jaaa, jag fattar inte att du missade tändstickasken och då lär du knappast se 4:an heller, ser du 4:an, prylis? Djupstämplad...Tur att du inte såg siffran 13 för då hade du nog drömt mardrömmar om min monsterägghöna som hade varit lika stor som en kundvagn.
              Last edited by viol; 2011-09-09, 17:43.

Comment

Brrrrrr

Storlek 13, nej tack. Tycker om vanliga, normalt smårunda damer bäst. Storlek 13 påminner mig om spindlarna allt för mycket, Du vet väl hur det går för den lille efter det umgänget.

Comment

Ägghöna !!

Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Comment

Dubbelt så bra kanske man kan säga, som när äggen har två gulor. Mums..........

Comment

Jag samlar på saltkar och har naturligtvis några hönor också.
                      Den gröna är nog sprillans ny, märkt " Made in Taiwan "
                      Bifogade filer

Comment

Dykar`n, tack för ditt bidrag med en väldigt speciell ägghöna! Jag har aldrig sett en liknande.

Kecke, om dina ägghönor/salthönor är små så kan du ha gulliga vaktelägg i dom! Hihi!
                        Tack för era bidrag, hoppas att det kommer fler!

Comment

Godmorgonhöna...

Hallå i arla morgonstund,
                          Min höna är varken gammal eller vacker och saknar stämpel under korgen. Men hon har virkade värmehållare som som gjort en frukostvän glad i många år. Man är ju inte uppe med tuppen..so long...
                          Bifogade filer

Comment

Den här tror jag att visat förrut.

Lite kantstött men den gör sitt jobb. Det är en Rörstrandshöna.Click image for larger version

Name:	IMG_2068.jpg
Views:	1
Size:	44,5 KB
ID:	521634

Comment

Vad glad jag blir när ni hänger på tråden, själaglad!

Din äggtupp får gärna vara med Kim! Jag tror nämligen att det är en tupp som ligger och vaktar dina frukostägg och en tupp kan vara en riktigt god väktare! Snygg hållning!

FBQ, oj, vad vacker hon var, din fina höna! Vit som snö.

Vad kul att ni hakar på!

Comment

Working...
                              X