Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ålder på silvrig ram

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ålder på silvrig ram

Har ute denna ram på Tradera och vet inget om den...är nyfiken på vad jag säljer iväg Hur gammal kan den vara? Materialet ser ut som silver men har inga stämplar vad jag kan hitta så jag antar det kan vara nysilver?Är ganska tung.Glaset ser gammalt ut,ojämt eller hur jag ska förklara
    Click image for larger version

Name:	IMG_6103.jpg
Views:	1
Size:	49,7 KB
ID:	638974Click image for larger version

Name:	IMG_6106.jpg
Views:	1
Size:	39,4 KB
ID:	638975

Grundtips tenn med en försiktig men knappast trolig gardering nysilver.

Comment

Men den har svartnat som silver gör....har inte vågat putsa på den.Men man kan se att den går att putsa upp.Ser absolut inte ut som tenn.

Comment

Men då måste det vara någon form av försilvrad metall, kanske mässing.
        Det samlade intrycket av klangen, tyngden och utförandet samt
        en närmare granskning av slitna ytor på undersidan kan vara avgörande.
        Men åldern - ingen aning.
        Vad tror du själv?

Comment

Oj! Jag är en ren amatör så jag vet faktiskt inte alls.....det är därför jag använder er duktiga och hjälpsamma på detta forum.
          Men jag har lärt mig mkt av er och är tacksam för det.
          För mej så känns stilen på ramen jugend för mej....kan det vara fel? Är inte alls ute efter att den ska vara värd något särskilt utan är bara mest nyfiken och få lära mej mer.
          Den väger nästan ett halv kilo och det är säkert som du säger nån försilvrad metall.Klang säger mej inget tyvärr....trots att jag sjunger i kyrkokören
          Jag är tacksam för hjälpen!

Comment

Stilen är nyrokoko och hantverket ser ju gediget ut, så minst 110 år borde ramen vara - även om vanliga, förgyllda träramar, i samma stuk, i tillverkats i nyare tid.

Comment

Tack för informationen.....det där med stilar är så svårt! Den har nog en del år på nacken,är gedigen och välgjord som du sa.

Comment

Working...
              X