Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kortlek med (kan vara olämpligt innehåll)...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kortlek med (kan vara olämpligt innehåll)...

Jag fick denna kortlek av en äldre vän. Jag anser att den förhöjer värdet av kortspel för mig (då jag inte är så spelande av mig). Den har en (för mig otydbar sign på varje kort) är det någon som "råkat" på någon liknande och kan ge mig lite info? Bör väl vara runt -50 talet? Alla svar är välkomna. //Rubus
    Bifogade filer

Vad spelar man med en lek där det bara finns Damer?
    Eller, man kanske inte spelar alls.

/Urban

Comment

Ursprungligen postat av umeubbe Visa inlägg
      Vad spelar man med en lek där det bara finns Damer?
      Eller, man kanske inte spelar alls.

/Urban
      Alla kort finns vad det gäller kung, knekt dam mm. Men motivet är Damer. Kanske man spelar Dam.?

Comment

Andra spelkort eller förevändning

Antingen tog männen med kvinnorna (korten) som förevändning, muttrandes lite om

att gå o spela med sina töntiga kompisar.

Eller så spelar de Klädpoker, eller ngn variant av denna som säkert finns, men det är fortfarande ett problem i det svaret, i klädpoker är väl "vinsten" att fått av ngn mest kläder !!?

Eller så kan det vara en vanligt typ av spelkort, alla spelkort (ex svarte petter mm ska ju inte ha klöver dam, knekt 1-10, utan har helt egna regler), i så fall måste du ha/få spelregler

Sist ngt vi alla sysslat m på ngt sätt, man samlade på kort, bokmärken, o ville ha mest av favoriten (filmstjärnan, sportstjärnan,)

Vore det tidigare, det ser ju ut som 60 tal ? hade jag gissat mindre familjevänligt men vid
        den där tiden fanns så mkt annat att tillgå om man ville kika

Välj, vad Du tycker verkar rimligast

Comment

Jösses! Trodde detta var ett familjeforum. Nu får det bli hjärtmedicin en timme tidigare.

Comment

Jovisst annestig är det så kallade "vanliga" spelkort 52 st med de vanliga valörerna 2-10, Knekt,Dam,Kung o Ess i Hjärter,Ruter,Klöver och Spader. Vad kunde vara lämpligt då på -60 talet. Hmm Jag var inte uppfunnen då.

Stubbe Nitromex kan nog hjälpa. Men visst är detta ett antikforum.
            ________________________________________________________________________
            "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
            så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
            Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Ja visst är det en vanlig kortlek men ändå inte. Jag vet att jag sett något liknande i min ungdom och på den tiden så var det väldigt vågat, ren porr så att säga. Med dagens mått mätt så tycker jag nog att det är ganska oskyldigt.

//Urban

Comment

Working...
              X